Svijet
Facebook marketing kampanja pomogla Donaldu Trampu da pobijedi na izborima
Izvršni direktor Facebook-a tvrdio je da je kompanija "odgovorna" za to što je Donald Tramp izabran za američkog predsjednika.
Endru Bozvort, bliski prijatelј vlasnika firme Marka Zakerberga, iznio je ovo zapažanje u internom dopisu prošle nedelјe a prenio je Bi-Bi-Si.
Bozvort je rekao da Tramp nije izabran zbog "dezinformacija", već "zato što je vodio jedinstvenu kampanju putem digitalnih oglasa koju sam ikad vidio od bilo kojeg oglašivača. Tačka".
Dopis je stigao u New York Times prije nego što je objavljen.
Pismo gospodina Bozvorta raspravlјalo je o mnogim zvučnim skandalima Facebook-a, uklјučujući navodno rusko uplitanje u predsjedničke izbore 2016. godine.
Bozvort je rekao osoblјu da nije strano uplitanje pomoglo Trampu da pobijedi, već njegova dobro isplanirana kampanja.
"Dakle, da li je Facebook odgovoran za to što je Donald Tramp izabran?" pitao se dugogodišnji zaposlenik. "Mislim da je odgovor da, ali ne iz razloga o kojima drugi misle."
Rusija je više puta negirala navode da je pokušala uticati na izbore u kojima je gospodin Tramp izabran umjesto Hilari Klinton.
''DOGAĐAJ KOJI NIJE VRIJEDAN POMENA''
Među ostalim tvrdnjama izvršnog direktora bila je i ta, da je kontroverzni skandal Cambridge Analitica-e bio "događaj koji nije vrijedan pomena".
Skandal je izbio u martu 2018. godine, kada se pojavilo da je firma zloupotrebila podatke miliona Facebook naloga.
Facebook je pogođen kaznom od 5 milijardi dolara u julu 2019. godine, nakon istrage Federalne trgovinske komisije (FTC).
Slučaj se fokusirao na to da li je gigant društvenih medija prekršio sporazum iz 2011. godine prema kojem je trebalo jasno obavijestiti korisnike i dobiti „izričitu saglasnost“ za dijelјenje njihovih podataka.
Uprkos prošlogodišnjoj presudi, gospodin Bozvort je u dopisu insistirao da je "u praktičnom smislu Cambridge Analitica u potpunosti događaj koji nije vrijedan pomena ".
Dodao je da je svaka tvrdnja o firmi "smeće", rekvši da bi bilo kakvi podaci koje su prikupili bili beskorisni "u roku od 12 do 18 mjeseci".
Kompanija je takođe optužena da je koristila podatke da bi cilјala potencijalne glasače na referendumu o Bregzitu 2016. godine.
Smatra se da će taj prekršaj zahvatiti 87 miliona korisnika širom svijeta.
Anonimni Twitter nalog počeo je objavlјivati dokumente, navodno u ime bivše zaposlenice Britani Kajzer, koji će otkriti obim aktivnosti Cambridge Analitica-e u preko 60 zemalјa.
Frontal