Zanimljivosti
Greške, prezimena i akronimi su nazivi poznatih firmi
Kreativnost i jednostavnost nekih od najuspješnijih brendova ono su što ih čini prepoznatljivim. Međutim, načini na koje su neki dobili imena zanimljiviji su nego što se misli.
Svi znamo za najveći i možemo slobodno reći i najuticajniji pretraživač na svijetu. Ali kako je "Google" dobio svoje ime?
Kada su bili na prvoj godini studija na Univerzitetu Stenford, Lari Pejdž i Sergej Brin već su imali ime za svoju potencijalnu firmu. To ime bilo je "Googol" zbog broja "gugol" koji označava broj.
Ali Pejdž je pogrešno napisao taj broj i umesto "googol", napisao je "google". Ostalo je, kako kažu, istorija.
IKEA - skandinavska enigma
Osnovana 1943. godine kada je njen osnivač imao samo 17 godina, IKEA se razvila iz firme koja prodaje sve tipove predmeta u jednu od najpoznatijih firmi na svijetu.
Međutim, oni koji ne govore švedski uvijek su se pitali šta IKEA tačno znači na tom jeziku.
Ime je akronim prva dva slova imena osnivača Ingvara Kamprada, farme na kojoj je odrastao: Elmtaryd i grada na jugu Švedske u kome se farma nalazila: Agunnaryd.
Pepsi - piće za probavu
Kao i većina sličnih pića, Pepsi se prvobitno prodavao kao lijek za probavne tegobe. Međutim, piće je bilo toliko popularno da je doktor koji ga je pripremio odlučio da promijeni ime iz "Bredovo piće" u "pepsi kola".
Danas je to jedno od najpoznatijih pića na svijetu.
Mekdonalds - osnivači brze hrane
Preduzetnik Rej Kros zaslužan je za širenje i samu franšizu, ali ime dolazi od prezimena osnivača "brze hrane" - Morisa i Ričarda Mekdonalda.
Prvi Mekdonaldsov restoran otvoren je 1948. godine, a na meniju je bilo samo nekoliko jela. Braća Mekdonald su, međutim, ubrzo standardizovala proces pripreme i prodaje hrane koji je bio jako uspješan i koji im je omogućio da svoje menije prodaju po nižim cenama.
Uskoro su i arhitekturu restorana prilagodili toj standardizaciji, što je razlog za slavne zlatne lukove koje krase njihove restorane.
Zara - kada inspiracija dolazi iz filma
Kada je tajkun Amancio Ortega razmišljao kako da nazove svoju firmu, prvobitno je razmišljao da franšizi da ime "Zorba", po liku iz filma "Grk Zorba", budući da je bio veliki obožavatelj filmova Antonija Kvina.
Međutim, kratko prije otvaranja prve radnje, shvatio je da se nalazi pored kafića sa istim imenom. Zato je Ortega uzeo znak na kojem je pisalo ime radnje, dodao slovo "a" i zamenio slovo "b," piše portal Brightside.
Lidl - prema bivšem poslovnom partneru
Lidl je dobio naziv tako što je osnivač Švarc (Schwarz) kupio prava da kompanija nosi naziv prema njegovom bivšem poslovnom partneru koji se prezivao Lidl. Njegovo prezime, inače, znači "crno".
Izvor: b92