Svijet
Tesla počeo proizvoditi automobile u Kini; Sljedeća bi mogla biti Evropa
Direktor Tesle Elon Musk napreduje s planovima globalne ekspanzije nakon što je započeo proizvodnju automobila u Kini prije planiranog roka.
Kompanija je u srijedu saopštila investitorima da je Teslin novi "Gigafactory" u Šangaju ovog mjeseca započeo probnu proizvodnju "prije planiranog roka" i da proizvodi "vozila, od karoserije do generalne montaže". Kompanija planira da do kraja godine objavi lokaciju svog sljedećeg "Gigafactory" u Evropi, izjavio je Musk, a prenosi Si-En-En.
Kina kao najveće tržište na svijetu mogla bi kompaniji pružiti desetine miliona potencijalnih novih kupaca. Mogućnost ostvarivanja ciljeva isporuke dok kompanija raste, moglo bi biti ključno u postizanju velikog uspjeha Telse u Kini i drugdje.
Musk je čak nagovijestio da bi tvornica u Šangaju mogla postati nova norma za Teslu. Nazvao ga je "šablon budućeg rasta".
Teslin napredak ohrabruje investitore. Zalihe su i dalje više od 23% ove godine, ali solidna zarada u trećem tromjesečju, uključujući neočekivanu zaradu, dovela je do toga da su dionice skočile za 20% nakon samo sat vremena u srijedu.
"Veoma sam impresioniran", rekao je Tu Le, osnivač konsultantske firme "Sino Auto Insights". "Živeći u Kini, ništa se obično ne događa tako brzo."
Tesla nije stigao bez pomoći. Le je istakao da je kompanija zadnju godinu dobila značajnu podršku kineske vlade. Bio je to prvi strani proizvođač automobila kojem je bilo dopušteno otvaranje tvornice u zemlji bez kineskog partnera, a nedavno je dobio i poreske olakšice za neke svoje automobile.
Ako sve bude išlo po planu, Musk kaže da bi šangajska tvornica mogla omogućiti Tesli da na kraju utrostruči ukupnu proizvodnju. Očekuje se da će proizvesti najprodavaniji Model 3, zajedno s Model Y, jeftiniju verziju Teslinog modela X X SUV-a koji je na putu za tržište.
Tesla je rekao da je početni cilj za šangajsku fabriku praviti 250 000 automobila godišnje prije nego što se poveća do 500 000 jedinica.
Iako je kompanija uzela veliki zamah u Kini, uspjeh možda neće doći tako lako. Kinesko tržište automobila je u padu, a taj pad ove je godine pogoršalo usporavanje globalne ekonomije.
I dok Tesla ima snažno međunarodno prepoznavanje branda, rekao je Le, suočava se s žestokom konkurencijom lokalnih i međunarodnih igrača. Kompanija je u prošlosti odbijala reklamiranje, trošeći novac umjesto toga na razvoj proizvoda i puštajući automobile da govore sami za sebe. To će se možda morati promijeniti.
"Mislim da će započeti trošiti marketinške dolare u Kini," rekao je Le.
Frontal