Intervju
Branislava Antović: Kredibilitet kao preduslov za monetizaciju bloga ne ostvaruje se preko noći!
Branislava Antović je trenutno jedna od najboljih blogerki u Srbiji ali i regionu, koja za potrebe svog bloga na izuzetno kvalitetan način spaja oblast mode, kulture i arhitekture. Njen angažman i blog su primjer kako je dobro pronaći svoju specifičnu oblast i briljirati u njoj. U razgovoru za Frontal govori o svojim počecima, saradnji sa poznatim brendovima i internetu kao platformi za preduzetnike.
FRONTAL: 12. oktobra 2010. godine pokrenuli ste blog „Brana's Divine World“, za koji kažete da predstavlja Vaš mali božanstveni svijet, koji je od modnog prerastao u „lifesyle“ blog. Šta Vas je potaknulo na pisanje bloga, kako je započela ta priča?
ANTOVIĆ: Želja za pisanjem bloga javila se nakon neuspešnih pokušaja da započnem svoju novinarsku praksu nakon završenog Fakulteta političkih nauka. Mnogo poslatih biografija, mnogo pisanih medija koje sam kontaktirala, ali nije bilo šanse ni za najmanji vid kreativnog izražavanja. Rešila sam da ne sedim skrštenih ruku već da učinim ono što mi se nekoliko meseci motalo po glavi kao zanimljiva opcija – pokrenula sam sopstveni blog. I to modni. Jer, takve blogove sam tih meseci uglavnom i sama pratila i neizmerno su me inspirisali. Bili su to pretežno inostrani blogovi i samo nekoliko domaćih, koji tek što su počeli da se pojavljuju. I mada sam oduvek volela da obraćam pažnju na oblačenje i modu u globalu, nikada nisam ni slutila da ću pisati o njoj. Ipak, tog 12. oktobra 2010. godine, na dan kada sam otvorila svoj blog, zatekla sam sebe kako činim upravo to. I uživala sam. Jako. Tada svakako nisam ni slutila da ću danas imati svoju malu firmu i da ću se baviti samo ovim poslom.
FRONTAL: Po profesiji ste novinar, sarađivali ste sa mnogim poznatim magazinima. Kakva je razlika između novinara i blogera? Čemu dajete prednost, novinarstvu ili blogovanju?
ANTOVIĆ: Ono što je zasigurno najveća razlika, i ujedno za mene najveća prednost blogovanja u odnosu na novinarstvo, jeste sloboda koju blogovanje pruža, a koja je u novinarstvu sve manja i suženija. Pogotovo u Srbiji, gde uredničku politiku sprovode oglašivači i političari, a ne urednici. U blogovanju takav vid pritisaka je retka pojava pogotovo ukoliko autor ima jasne principe rada i drži do svog kredibiliteta.
FRONTAL: Sarađivali ste za brojnim domaćim i svjetskim brendovima. Koju biste saradnju izdvojili kao posebno značajnu i uspješnu?
ANTOVIĆ: Ponosna sam na sve svoje saradnje i na sva velika imena među brendovima koje sam imala za saradnike, a bilo ih je poprilično. Međutim, moram istaći da sam izrazito ponosna na činjenicu da sam u ovih osam godina postojanja bloga sarađivala sa brojnim institucijama kulture: od pozorišta, preko različitih festivala do muzeja. Takve saradnje su bile i biće ono što u meni izaziva najveće zadovoljstvo i ponos.
FRONTAL: Šta mislite o internetu kao platformi za buduće preduzetnike? Može li se zaraditi od bloga?
ANTOVIĆ: Iz svog iskustva mogu reći da je internet ubedljivo najbolja platforma za preduzetnike. Potreban vam je računar, dobra internet konekcija, zanimljiva ideja i već ste na dobrom putu. Naravno ne možete očekivati da će taj put odmah biti i isplativ. Treba uložiti mnogo vremena i truda da do toga dođe. I to je ono što uvek govorim svojim budućim kolegama kojima je tema zarade putem bloga među prvim pitanjima - proći će mnogo vremena od prvog napisanog do prvog plaćenog posta. Tako treba i da bude. Jer, kredibilitet, koji jeste prvi i najvažniji preduslov za monetizaciju bloga, ne ostavruje se preko noći, već posvećenim radom, trudom i kvalitetom proizvoda koji plasirate.
FRONTAL: Šta je bitno da biste imali dobar YouTube kanal?
ANTOVIĆ: Kvalitetan sadržaj. Možda nećete imati najpopularniji YT kanal/blog, ali ako vam je važniji kvalitet od kvantiteta, onda morate plasirati kvalitetan, informativan i koristan sadržaj.
FRONTAL: Za potrebe bloga uspijevate da spojite oblast mode, kulture i arhitetkure. Da li to znači da je za dobar blog neophodno pronaći specifičnu oblast interesovanje u kojoj ćete briljirati i pisati ono o čemu želite? Kvalitet iznad kvaniteta?
ANTOVIĆ: Uvek kvalitet iznad kvantiteta, kao i poštovanje vremena, ličnosti i interesovanja ljudi sa kojima sarađujem. Sadržaj na mom blogu jeste tako kreiran da se njime obraćam vrlo precizno utvrđenoj ciljnoj grupi. Ljudima koji i dalje veruju u lepo, u kulturno, u vremenom potvrđen kvalitet, u umetnost, u stil, u neke drugačije priče i neku drugačiju zabavu. Ljudima kojima je i dalje obrazovanje važno, koji i dalje vole pozorište, muzeje, filmove, knjige. Ljudima koji se opiru svemu što se trenutno servira u današnjim medijima i našem društvu generalno. To su vrednosti koje ja poštujem, u koje ja verujem i kao takve i pronalaze svoj put do publike.
FRONTAL: Savjet za mlade blogere i one koji to žele da postanu?
ANTOVIĆ: Pišite blog kakav biste i sami čitali. Neka sadržaj bloga bude fokusiran na teme koje vas interesuju, inspirišu i o kojima imate šta da kažete. Pokušajte da se opremite što bolje u pogledu tehnike koja vam je neophodna kako biste brže i efikasnije završavali svoje blogerske obaveze. Obratite svu pažnju na vizuleni izgled svog bloga jer to je prvo na šta će i vaši čitaoci obratiti pažnju. Budite aktivni na društvenim mrežama jer to vam je osnovni način da doprete do što šire publike. Neka blog bude odraz vaše ličnosti, zato u njegovom vođenju budite što iskreniji i svoji jer sve drugo se vrlo lako prepozna i još lakše prezre od strane čitalaca. I najbitnije, ne računajte da ćete brzo i lako doći do zarade, jer kao što već rekoh, mnogo vremena, rada i truda prođe od prvog napisanog do prvog plaćenog posta.
Autor: Danka Savić