Zanimljivosti
Kolekcionari Yuga u Americi (FOTO)
Veliki broj Amerikanaca smatra da je Yugo najgori automobil koji je ikada ponuđen na ovom tržištu. Riječ je uglavnom o onima koji nisu bili ni rođeni kada je naš predstavnik bio jedan od rijetkih proizvoda iz Istočne Evrope među „jenkijima“, dok bivši vlasnici uglavnom imaju riječi pohvale uz priču „koliko para toliko muzike“.
Da ima i onih koji smatraju Yugo za kolekcionarski primjerak pokazuje bračni par iz savezne države Ohajo.
Art Hjuz iz Grov Sitija danas ima 77 godina i proveo je cijelu karijeru radeći u banci. On se prisjeća perioda 1980-ih godina kada je Yugo debitovao u Americi i studenata koji su tražili zajam od njegove banke za 3.990 dolara. Hjuz dodaje da je i tada smatrao Yugo za idealan automobil za „brucoše“ koji će ga voziti naredne četiri godine, a zatim baciti i kupiti novi (i skuplji) proizvod.
Kada se Hjuz penzionisao, počeo je da traži klasični automobil koji će restaurirati i voziti na skupove. Ali za razliku od većine Amerikanaca koji žele Ford Mustang ili Chevrolet Camaro iz 1960-ih godina, Hjuz se odlučio za – Yugo.
„Da bih kupio 1964 Mustang ili 1967 Camaro i restaurirao ga, potrebno je oko 75.000 do 100.000 dolara, a nikako nisam želio da potrošim toliko“, kaže Hjuz i dodaje da ga je svako ubjeđivao da je Yugo najgori automobil na svijetu i da ne baca novac na njega. Uz sve to, Mustang i Camaro su previše česti na ulicama i bez obzira na svoju popularnost, danas se malo ko okreće za njima. Hjuz se tada sjetio Yugo i koje interesovanje bi takav automobil privlačio u gradiću od 35.000 stanovnika.
Prvi Yugo je stigao u njegovu garažu 2009. godine, a riječ je o plavom heču iz 1989. godine sa automatskim mjenjačem – velikoj rijetkosti čak i među Amerikancima. Tri godine kasnije u garažu je stigao i žuti kabriolet iz 1990. godine. Ovaj primjerak je još rjeđi, a u Americi je prodato svega sedamdesetak primjeraka. Hjuz je restaurirao i ovaj model i poklonio ga svojoj supruzi Herijet, kojoj se izuzetno dopao.
Tokom 2013. godine, garaža je popunjena i sa Sport hečom iz 1991. godine, jednim od posljednjih koji su završili na ovom tržištu. Hjuz kaže da je potrošio oko 25.000 dolara da kupi i restaurira sva tri primjerka, ali da se nimalo ne kaje. Dodaje da je uspio upravo u svojoj namjeri da svi koji ga vide pričaju o njemu, a jednom prilikom vozač u saobraćaju je završio u sudaru tako što je pokušao da uslika Yugo tokom vožnje. Neki se prisjećaju svojih dana sa fakulteta, drugi o doživljajima iz saobraćaja, ali na kraju dana – Yugo je glavna tema na svim skupovima klasičnih automobila.
Derel Sanders je još jedan ljubitelj Yuga iz savezne države Ohajo, a njegova lokacija je Kolumbus. Ovaj 44-godišnji mehaničar je proveo cijeli život restaurirajući Fiate, Lancije i Alfe „preko bare“ i trenutno posjeduje tamno plavi heč iz 1987. godine. On je ranije imao još dva primjerka za dijelove, ali ih je u međuvremenu prodao. Njegov Yugo je doživio sitne modifikacije po pitanju 1,1-litarskog motora i cijelog izduvnog sistema pa definitivno zvuči agresivnije.
Hjuz i Sanders su članovi kluba ljubitelja Yuga u Americi, a među 1.317 članova samo 50-75 njih su aktivni. Yugo se prodavao u Americi od 1985. do 1992. godine, a najbolja prodajna godina je bila 1987. kada je prodato 48.812 jedinica. Izbor motora se zasnivao na 1,1 i 1,3-litarskim benzincima uz četverostepeni manuelni i trostepeni automatski menjač. Tokom osam godina proizvodnje 141.651 primerak je pronašao vlasnika.
Izvor: autorepublika.com/Zoran Tomasović