Svijet
Lista najvrijednijih brendova svijeta: Apple neprikosnoven
"Apple" je najvredniji svjetski brend, a slijede ga "Google" i "Microsoft", pokazuje analiza međunarodne konsultantske kuće "Interbrand", koja tradicionalno rangira najjače svjetske brendove.
Petu godinu zaredom "Apple" i "Google" zauzimaju prva dva mjesta, pri čemu je brend "Apple" u odnosu na prošlu godinu povećao vrijednost za tri odsto, na 184,2 milijarde dolara, a "Google" za šest odsto, na 141,7 milijardi dolara.
"Microsoft" se popeo na treće mjesto kao jedan od 16 brendova koji su ostvarili dvocifreni međugodišnji rast vrijednosti.
Četvrta je "Coca-Cola", a slijede "Amazon", "Samsung", "Toyota", "Facebook", "Mercedes-Benz" i IBM, koji zaključuje listu prvih deset globalnih brendova po finansijskoj vrijednosti. Ove godine su se na listi najvrednijih 100 svjetskih brendova prvi put pojavili "Ferrari" (88. mjesto), "Netflix" (78) i Salesforce.com (84).
Najveći postotni rast vrijednosti u odnosu na 2016. godinu ostvarili su "Facebook" (48 odsto), "Amazon" (29 odsto), "Adobe" (19 odsto), "Adidas" (17 odsto) i "Starbucks" (16 odsto).
Više od polovine najvrednijih svjetskih brendova dolazi iz četiri sektora, i to iz automobilske industrije (16), naprednih tehnologija (15), finansijskih usluga (12) i robe široke potrošnje (9).
Maloprodaja je najbrže rastući sektor, posmatra li se rast vrijednosti brendova u postocima (19 odsto), a slijede sportska oprema (10 odsto), tehnologija (osam odsto), logistika (sedam odsto) i finansijske usluge (šest odsto).
Ukupna vrijednost najvećih sto globalnih brendova je 1.870 milijardi dolara i u odnosu na 2016. godinu porasla je za 4,2 odsto, kaže se u "Interbrandovoj" analizi.
"Interbrandova" metodologija odabira temelji se na nekoliko kriterijuma, među kojima su uticaj brenda na potrošački odabir i snagu kojom brend pridonosi stablinosti i zaradi kompanije.
Akcije u padu
Iako je najveći brend u svijetu, dionice tehnološkog diva u odnosu na rekordan nivo postignut 1. septembra srušile su se za devet odsto na 150,55 dolara. Pojeftinjenje dionica izazvala je zabrinutost da novi iPhone 8 neće privući veliki broj kupaca.
To se potvrdilo na azijskom tržištu, gdje je ovaj model kod potrošača izazvao uglavnom slab i mlak interes jer, kako su kupci ocijenili, novi model nije donio ništa novo u odnosu na prethodnu verziju.
Izvor: nezavisne