Svijet
Otvaranje bloga najbolja je odluka koju je Ivica Todorić mogao donijeti
Vijest koja je najglasnije odjeknula prethodnog vikenda, ali i Weekenda, svakako je bila da se Ivica Todorić obraća javnosti. Digitalno-komunikacijskim krugovima daleko je bio zanimljiviji kanal koji je odabrao za obraćanje – blog. Više je razloga za to, a glavni je svakako fokusiranost i doseg informacija koje je želio odaslati.
Svakih pola sekunde na svijetu se otvori po jedan novi blog. A u petak je svjetlost dana ugledao jedan koji nitko nije mogao ignorirati – osobni blog čovjeka čije se ime posljednjih mjeseci možda najviše spominje u Hrvatskoj i okolici, Ivice Todorića.
Bio
je to početak vikenda, ali i Weekenda, odnosno Weekend Media Festivala, mjesta
gdje su se okupili predstavnici medijske, PR i marketinške industrije iz cijele
regije, a gdje je, gle čuda, jedna od glavnih tema bio upravo Agrokor te
njegova – komunikacija. Subotnji panelisti koji su u prepunoj dvorani Vikendica
raspravljali o “Agrokoru našem svagdašnjem”, a to su bili Violeta Colić, iz
Komunikacijskog ureda Colić, Laco i partneri, koja je svojedobno bila
direktorica Ureda za odnose s javnošću Agrokor koncerna, potom Gojko Drljača,
zamjenik glavnog urednika Jutarnjeg Lista, Ivan Hrstić s N1 televizije i
Večernjeg lista, te direktor PR agencije Manjgura, Krešimir Macan, pod
moderatorskom palicom Mislava Togonala (da, u nekim trenutcima publika se
osjećala kao da gleda Otvoreno uživo) dali su uvid u dosadašnju komunikaciju
Agrokora, posebice u doba najveće komunikacijske krize prije nekoliko mjeseci,
kad je krenuo pad ovog koncerna. Ocjena je manje-više bila jednaka kod svih
sudionika: sve se odradilo pogrešno, posebice jer se odlučilo – ne
komunicirati.
Od 0 do 180.000
posjetitelja u samo 24 sata
A
sada, mjesecima kasnije, Ivica Todorić osobno se obratio, ne medijima, nego
direktno javnosti putem vlastitog “medija”, bloga, i preko noći postao
najpopularniji bloger u Hrvatskoj, a i šire, ostvarivši čak 180.000 posjeta u
samo 24 sata. Time se i pohvalio na svojoj stranici riječima:
Više
od 180.000 ulazaka na web stranicu ivicatodoric.hr u samo 24 sata najbolji je
pokazatelj interesa svih Vas za događaje vezane uz Agrokor. U narednim danima
kroz objave na ovom blogu nastojat ću svim zainteresiranim čitateljima dati na
uvid što više elemenata za kvalitetne analize i zaključke. Činjenice koje ću
iznijeti sve nadležne institucije Republike Hrvatske mogu lako provjeriti u
samo nekoliko dana i doći do istine.
Napisao
je to Todorić, odnosno vjerojatno netko iz njegovog trenutnog komunikacijskog
tima, prigodno ubacivši nakon toga video potpredsjednice Vlade Martine Dalić u
trenutku kada ju je uhvatila “žuta minuta” prilikom konferencije za medije o
takozvanom Lex Agrokoru.
Upravo
to simbolično i predstavlja glavni razlog zbog kojega je Ivica Todorić odabrao
baš blog za način obraćanja javnosti – na njemu može kontrolirati narativ,
komunicirati jednosmjerno i fokusirano, slati poruke koje želi, ne odgovarati
na neugodna pitanja i ne doživjeti napadaj smijeha, histerije ili ljutnje pred
kamerama, stoga me iznenadila jučerašnja preporuka komunikacijskih stručnjaka
koji tvrde da je blog zapravo loš komunikacijski potez te da bi bolji bio,
recimo, nastup uživo ili dugački intervju. Prisjetite se samo koliko ste u
posljednja dva desetljeća vidjeli Todorićevih nastupa pred kamerama? Posebice
uživo? Teško vam je?
Zašto ne kamere, već blog?
Nije
to bez razloga – dok onaj pravi znaju osobe bliže temi, mi ostali možemo samo
nagađati gledajući videe poput ovoga gore (i osjećajući susram). Ili se ne
snalazi pred kamerama ili se ne želi “snalaziti”, nego je daleko lakše i
mudrije odabrati medij putem kojeg će na jednostavan, na prvi pogled odmjeren,
čist i jasan način slati točno one poruke koje želi. Bez (barem prividno)
posrednika, bez potrebe da odgovara na pitanja novinara, voditelja ili
javnosti, iako je u prvom obraćanju navedeno kako je “cilj da u narednim danima
i tjednima baš niti jedno pitanje ne ostane neodgovoreno”. Ako nema mogućnosti
postavljanja pitanja, onda pitanja ne mogu ostati ni neodgovorena, zar ne?
OK, a priopćenje? Pa
učinak bi bio isti.
Da,
jednaku popraćenost postiglo bi i jednostavno priopćenje poslano medijima, ali
tu se riskira mogućnost da ti isti mediji ne prenesu poruku u tako jasnom i
odabranom tonu. Što ako budu nadopunjavali priču? Mijenjali je? Komentirali?
Ubacivali sugovornike koji bi njene dijelove demantirali? Ovako javnost može
preskočiti medija kao posrednika i informacije koje se plasiraju pročitati
direktno na izvoru. A kad su sročene po točkama, kratko i jasno, informacije su
pitke i lako probavljive, bez obzira na to odražava li sadržaj stvarne
činjenice ili ne. Dovoljno je da se čovjek počne pitati. A ako nemate svojih
pitanja, Todorić će ih postaviti za vas na kraju teksta.
A Facebook profil?
Dok
mnoge javne osobe do medija i javnosti dolaze obraćanjem putem društvenih
mreža, posebice Facebooka, gdje je dovoljno da stave status koji će obići
brzinom munje cijelu Hrvatsku i šire (gotovo da čujete to bjesomučno CTRL+C i
CTRL+V tipkanje po redakcijama), Ivica Todorić opet je izbjegao dvosmjernu
komunikaciju koju društvene mreže nameću i postigao isti efekt putem bloga.
Možda
Ivici ne možete postati prijatelj ili ga “lajkati”, ali možete se pretplatiti
na njegov newsletter i prvi doznati kad se ukaže novo obraćanje naciji. O
brojci pretplatnika, nažalost, možemo samo nagađati, ali uvjereni smo da su
open i click rates iznimno visoki!
Takođe,
za razliku od društvenih mreža, gdje je sadržaj i dalje prolazan i još uvijek
nije dovoljno optimiziran za tražilice, putem bloga on može biti dugoročno
utjecajan (iako je to u ovom konkretnom slučaju manje bitno, što pokazuje i
rasplet događaja zadnjih dana).
Podizanje interesa tehnološke javnosti
Možda
sporedno u ovom slučaju, ali svakako je zanimljivo što će odabir ovakvog
specifičnog kanala podići zanimanje i stručne javnosti. Tako je rasprava o
stranici Ivice Todorića završila u specijaliziranim grupama u kojima se
okupljaju developeri, koji su pohvalili, primjerice, što je stranica https
only, ali i moderan dizajn, koji opet u fokus stavlja točno onu osobu koja se
želi istaknuti – naravno, Ivicu Todorića. Podsjeća to čak pomalo i na osobne
stranice američkih političara, kao što je sam Donald Trump! No, evo i kritike
iz naše redakcije – nema RSS-a.
Sve
u svemu, s komunikacijske strane, čini se da je odabir upravo bloga možda i
najbolja Todorićeva odluka u posljednjih mnogo godina. Kakav će to utjecaj
imati na nadolazeće događaje, ostaje tek za vidjeti, ali definitivno je
ostvario mokri san svakog influencera. Možda da iskoristi ovaj vrhunac
internetske slave, dok može, i pokrene kakav oblik, kako je netko u šali
predložio, oglašavanja na blogu? Pa čak i za kompenzaciju dugova?
Blogeri,
pazite se, Todorićeve ćete brojke teško dosegnuti! ;)
Izvor: netokracija.com