Svijet
Najveća investicija do sada u Novom Sadu — Content Insights uzeo 1.1 milion evra za budućnost novinarstva
Content Insights novom investicijom dobija priliku da realizuje izuzetno ambicioznu misiju. Pored njihovog uspjeha, ova investicija dodatno osnažuje i ubrzava novosadsku startap scenu.
Novosadski startap Content Insights je uzeo investiciju od 1.1 milion evra od North base Media, Neveq-a i Elevena, sa ciljem da skalira sve aspekte poslovanja. Beta verziju glavnog proizvoda ove kompanije, analitiku za onlajn medije, trenutno plaćaju 32 izdavačke firme, a u junu se planira veliko lansiranje prve verzije na najvećoj svjetskoj konferenciji izdavača.
Ovaj startap smo premijerno predstavili prije dvije i po godine. Od prototipa su do danas stigli do navedenih tržišnih rezulta i 11 ljudi u timu, uz inicijalnu investiciju bugarskog fonda Eleven.
Nećete verovati šta im se desilo poslije
Content Insights rješava jedan gorući problem — kako biti kvalitetan i uspješan onlajn medij, bez da prodate svoju dušu đavolu pišući o stvarima koje će dobiti veliki broj klikova, ma koliko bile površne — raznim Biberima, Farmama, nećete vjerovati šta se onda desilo skandalima…?
Kao što smo pisali u prethodnom članku, ovaj startap je ‘dijete’ Njuz.neta, koji je poslužio kao inspiracija osnivačima Dejanu Nikoliću, Iliji Šuši i Dragutinu Miletiću. Nakon što su mnogi svjetski mediji prenijeli izmišljenu vijest o Srbinu koji je ubio ajkulu, i Dejanu je postalo očigledno koliko je novinarstvo postalo podložno potrebom za klikovima i monetizacijom.
Želimo da zaustavimo to poniranje onlajn novinarstva, koje je prouzrokovano time što su novinari i kreatori sadržaja primorani da jure klikove, umesto da jure priče i informacije od kojih bismo živjeli i bili bolje inforisani.
Internet naravno u velikoj mjeri menja novinarstvo, a potreba za monetizacijom gura čak i velike brendove poput New York Timesa u trku za klikovima sa tabloidnim medijima. Svi koji prate domaće medije su sigurno primijetili sličan trend.
Ovo čini mnoge novinare i urednike nesrećnim (malo ko se obrazovao za novinara da bi pisao tabloidne sadržaje), no jedina opšte prihvaćena metrika onlajn medija su — pregledi stranica.
Content Insights mijenja upravo to, nudeći novu metriku, Content Performance Indicator, koja obrađuje stotine signala da bi izdavačima pružila uvid u to šta čini uspješan članak. Ne oslanja se samo na to koliko klikova ili pregleda generiše, već i koliko aktivnosti (engagement) i odanosti (loyalty) stvara kod publike.
U onlajn novinarstvu danas kao da više nije bitno da li si New York Times i da li stvaraš kvalitetan sadržaj, već je bitan naslov koji plasiraš u newsfeed svoje publike. Nestaje integritet i kredibilitet istraživačkog novinarstva, sve se svodi na to koliko pregleda stranica imaš.
Svim medijima je jasno da je sistem pun bagova, ali moraju da ga koriste — zato što ne postoji drugi.
Mi im omogućavamo da izađu iz te utakmice.
I urednici i novinari se pretvaraju u zavisnike od pageviewova i mi im pružamo izlaz iz toga kroz okretanje metrikama koje daju dublji uvid u kvalitet sadržaja, prateći aktivnost i odanost čitalaca. Ta metrika vam pomaže da se takmičite protiv tekstova o Majli Sajrus i sličnim temama.
Sa postojećom trakcijom i definisanim problemom koji se rješava, nalaženje investicije nije bio veliki problem. Uzeta sredstva će biti uložena u dalji razvoj i skaliranje prodaje, ali i drugih funkcija firme među kojima je naravno i development.
Nalazimo se u jednom izrazito konkurentnom Software-as-a-Service segmentu. Analitika ima na tuce i tuce, puno ih je u svakoj vertikali, uključujući i dva dobro pozicionirana u našoj.
Mi smo uspeli da otkrijemo “rupu” kroz koju možemo da uđemo na tržište, i diferencijaciju kojom ćemo se pozicionirati. Verujemo da ćemo uneti revoluciju u način na koji se vrednuje onlajn sadržaj.
Sredstva ćemo iskoristiti da napravimo prvi korak ka formiranju kompanije od startapa, koji je lutao i išao levo i desno bar 5-6 puta. Tržište nam govori da smo sada “uboli” pravu stvar.
Content Insights je zasnovan na veoma ambicioznoj misiji, i sigurno je da će morati da riješe veliki broj izazova na svakom polju djelovanja, o čemu ćemo nastaviti da pišemo na Startitu.
Investicije nisu same po sebi razlog za slavlje ili vjeru u uspjeh, ali ako ih uzmemo kao metriku za razvoj jedne startap scene, uz nedavnu investiciju drytoolsa, ova runda Content Insightsa može biti vijesnik bržeg razvoja startapa u Novom Sadu.
Izvor: startit.rs