Svijet
Srpski odgovor na Uber — CAR:GO od danas na ulicama Beograda
Domaći odgovor na Uber, Car:go, od danas je dostupan na ulicama Beograda uz do 50% povoljnije cene i plaćanje unutar aplikacije.
Uber je česta tema ovih dana — da li će doći u Srbiju i region, kada, kako taksisti i vlada reaguju i sl. Dok se svi bave pretpostavkama, jedna nova ekipa odlučila je da iskoristi pažnju i preokrene je u kako svoju, tako i korist svih onih koji žele nešto poput Ubera i kod nas. CAR:GO omogućava naručivanje vožnje preko mobilnog telefona, gde vozači nisu taksi prevoznici.
Domaći odgovor Uberu lansiran je u Beogradu i uz pomoć profesionalnih vozača i prepoznatljivih automobila nudi i do 50% niže cene prevoza u odnosu na taksiste, kao i plaćanje unutar aplikacije, što ga čini i prvom domaćom aplikacijom koja omogućava i korišćenje PayPala.
Revolucija u prevozu i kod nas
Prevoz je definitivno sfera u kojoj je tehnologija unela izmene, od car-sharing usluga, preko naručivanja taksija i drugih prevoza na dugme. Sve više globalnih igrača iz ove oblasti ulazi u Srbiju (BlaBla Car, Taxify), a pojavljuju se i domaći akteri poput myWorldTaxi ili Taksika, koji je izgleda išao pre svog vremena.
CAR:GO za razliku od svih servisa trenutno prisutnih u Srbiji ne sarađuje sa taksistima, već poput Ubera i Lyfta, ima svoje vozače i fokusiran je na pružanje kvalitetne i povoljne usluge. Pokretači ovog servisa su dva Beograđanina, Marko koji trenutno živi u Vašingtonu i svojevremeno je i radio za Uber, i Vuk, koji je u domaćoj startap zajednici poznat i kao izvršni direktor Srspke asocijacije privatnog kapitala (SPEA).
Legalno u Srbiji?
Uprkos tome što se taksi udruženja bore da prevoznicima poput ovog onemoguće rad u Srbiji, CAR:GO nije u crnoj zoni — u skladu sa Zakonom o prevozu putnika u vanlinijskom prevozu spajaju vozače (pravna lica) sa putnicima (fizička lica) koji žele da pređu unapred utvrđenu razdaljinu.
Ovakav oblik prevoza postoji u svijetu tek odnedavno (tačnije dolaskom Ubera koji ovog mjeseca puni 5 godina) i neminovno je da će doći i u Srbiju. Ulazak novog servisa demokratizovaće ovu oblast, sniziti cijene i smanjiti mogućnosti za malverzacije (koje su, znamo, pogotovo česte kad ne-rezidenti uđu u taksi).
CAR:GO će u ponudi imati 3 tipa usluge: Elite, Economy i Mini. Mala, gradska vozila sa dvoja i četvoro vrata, spremna da povezu par putnika i tako osiguraju što jednostavniji i do 50% jeftiniji prevoz. Upravo ova klasa vozila je jedinstvena ponuda CAR:GO servisa koju ne nudi čak ni Uber ni njemu slični servisi.
Za početak, CAR:GO startuje u Beogradu, a plan je da se proširi i u drugim gradovima Srbije, ali i regiona. Vozila su obezbijedili kroz saradnju sa Rent-a-Car agencijama koje obezbjeđuju automobile i profesionalne vozače. U startu će na ulice izaći 30 autumobila, a paralelno sa tražnjom povećavaće se i mreža partnera i prevoznika
Pretpostavlja se da samo u Beogradu postoji oko 10.000 taksi prevoznika (registrovanih i neregistrovanih), a da bi ovakav vid prevoza mogao da smanji i poslovanje u crnoj zoni.
Vuk-Guberinic: "CargoCilj nam je da budemo najbolji, ne najveći."
Uber je dobrodošao
Za Vuka i ekipu bojazan od dolaska Ubera ne postoji:
"Mislimo da ne postoji ništa loše u konkurenciji — to pomaže zadržavanju visokog standarda. I mi ćemo nastojati da poboljšavamo našu uslugu svaki dan, kako na našu inicijativu, tako i odgovarajući na povratne informacije i zahtjeve korisnika."
Ipak, ne djeluje da je dolazak ovog giganta previše izvjestan. U nedavnoj posjeti jednog od njihovih predstavnika Hrvatskoj nije bilo jake naznake da će se to uskoro desiti, tako da će CAR:GO imati prozor da se pozicionira kao korisno rješenje za ovaj dio svijeta.
Naša je iskrena želja da dođemo u ove zemlje i cilj nam je da budemo prisutni svuda. Ljudi nam stalno pišu, a nama je od presudne važnosti njihov feedback. Na bilo koje tržište dolazimo onog trenutka kada smo u potpunosti spremni – nikako prije.
Čest argument inostranih, pa i domaćih taksista je sigurnost i činjenica da Uber (kroz UberPop) fizičkim licima omogućava taksiranje — sa CAR:GO ovo nije slučaj. Tako da, vožnje za džeparac trenutno nisu opcija kod domaće ekipe.
Vuk-Guberinic-SPEA-CargoCAR: GO model je jednostavan. Želimo da se ljudi kreću udobno po gradu u vozilima, koja su mlađa od 2 godine. Od svake vožnje najveći dio ide vozaču, dio za nas, a deo za unaprjeđenje naših usluga. Mi nismo ogromna struktura sa puno troškova, već našu potrošnju svodimo na minimum kako bi isto omogućili i korisnicima.
S obzirom na visoke ambicije ovog tima, trenutno su u pregovorima sa nekoliko domaćih i stranih investitora, koji bi pomogli da ovaj projekat zaživi na regionalnom niovu, pošto su do sada razvoj finansirali iz sopstvenih sredstava.
Izvor: startit.rs