Svijet

Savjeti za poslovnu 2015. godinu

Kako se završava jedna kalendarska godina, druga počinje, i mnogi preduzetnici razmišljaju o izazovima koje donosi 2015. godina.

Odmjeravaju se potencijalni izbori, da li proširiti biznis, da li nove proizvode kreirati, da li naći novog dobavljača i kako sve to uvrstiti u ekonomski okvir.

Sada je ono vrijeme godine kada planovi za unaprijed dolaze na prvo mjesto u mislima.

Evo šta savjetuju neki od svjetskih preduzetnika.

Džejms Vat, koosnivač škotske pivske kompanije Brewdog

Radite kao đavo, radite duge glupe sate. Zato se pobrinite da uživate. Vođenje biznisa ne treba da osjećate kao posao, nego više kao hobi. To je ono što će vas održati ako stvari krenu naopako.

I zapošljavajte samo izuzetne ljude. Treba da dobijete što više možete od svog osoblja, zato ne primajte nikoga za koga niste sigurni.

Ne plašite se da rizikujete (u proširenju svoga biznisa), jer je najveći rizik u poslu onaj kad stojite u mjestu.

U isto vrijeme treba da budete pronicljivi sa svojim finansijama. To je nešto čemu male kompanije ne poklanjaju dovoljno pažnje, pa im preuzeti rizici propadnu. To nije zabavan dio posla, ali je neophodan i i treba da budete toga vrlo svjesni.

Rob Baines, koosnivač lanca smrznutih jogurata Snog

Nikad ne trošite više nego što stvarate, i prijatelje pozivajte sa velikim oprezom u vaš poslovni život.

Kada se moj biznis proširio i za mene do nesanjanih razmjera, mnogi moji zaposleni prijatelji su se pojavili niotkud tražeći posao, auta, bonuse, radne večere, odmore i sl. Veoma brzo sam došao u poziciju da dugujem dobavljačima, i da su mi porezi neuplaćeni, generušući nekoliko problema sa tokom novca.

Na sreću, uspio sam da rekonstruišem posao, da se otarasim ljudi koji nisu vidjeli šta je u mom najboljem interesu i nastavio trgovati. Ja sam još uvijek „loš momak“, i izgubio sam dosta „prijateljstava“, iako nikad nisam dirao iznose plata.

Danae Ringelmann, stručnjak za grupno finansiranje sajta Indiegogo

Kao što je Gandi jednom rekao „budite promjena koju želite vidjeti u svijetu“- ja iz sveg srca vjerujem u to.

Kao vođa, vjerujem da akcija govori jače od riječi. Ljudi prate ono što vide, a ne ono što čuju.

Paul Lindlej, osnivač Ella's Kitchen

Inspirište svoj tim sa svrhom i vođstvom.

Kao preduzetniku, ljudi sa kojima radite kako unutar tako i izvan vaše organizacije će pomoći da oblikujete i utičete na vaše akcije.

Moj savjet za bilo kojeg preduzetnika jeste da inspiriše svoj tim svrhom i rukovodstvom i da podstiče jake radne odnose sa onima izvan svoje organizacije. Saradnja je ključ za postizanje uspjeha u biznisu sa više svrhe i društveno odgovornog poslovanja.

Angus Tirlvel, osnivač Hotel Chocolat

Kako vaši potrošači vide vaš biznis je jedini pogled koji je bitan. Uvijek smatram korisnim da se izvučem iz svog uobičajenog pogleda kao bih postigla ovu perspektivu.

Kada imate dobre ljude pored sebe sve je moguće. Najveća žaljenja koja u poslu imam se kreću oko pogrešnih ljudi koje sam držala previše dugo.

To je poštena stvar za učiniti, čim saznate da problem postoji. Kada dobijete odgovarajuću osobu to je takvo olakšanje.

Sofi Trančel, izvršni direktor Divine Chocolate

Moj savjet za sve one koji vode novi biznis ili misle da neki otpočnu, jeste da iskoristi svu podršku i savjete koje možete da dobije.

Predlažem da isplanirate šta želite da postignete u okviru jedne godine i otkrijte koja spoljašnja podrška i unutrašnje vještine su vam potrebne da do tog cilja stignete.

Čarls Rols, vođa firme Fever Tree

Moj savjet je upućen svim onim vlasnicima uspješnih malih firmi koji razmišljaju da je prodaju. Ono što želim reći, jeste da ostanete uz svoj dobar biznis.

Razumijem da može biti privlačno za preduzetnika da uzme ranu ponudu za kompaniju, da depozituje keš, i da se oslobodi onoga što dovodi do neudobnog nivoa finansijskog rizika i stresa.

Pa opet, ako je to dobar biznis, i neki potencijalan kupac vidi vrijednost u kompaniji, onda mora biti i načina da se u njemu ostane, a da se oslobodi nešto keša, zadržavajući određeni značajani dio za budućnost biznisa.

Nik Hungerford, osnivač investicione kompanije Nutmeg

Nemojte da prekomplikujete, umjesto toga mislite šta vaš kupac generalno želi.

Svaki biznis treba da se vrati svojim osnovama. Ne komplikujte previše, shvatitie šta kupac generalno želi i šta će njihov život učiniti lakšim, bogatijim i zgodnijim.

Kada je riječ o sastavljanju tima za uspjeh, važi jedno pravilo. Što bolji tim ljudi imate, to su veće šanse da dostignete svoje ciljeve. Zato budite maksimalno oprezni kada zapošljavate, i ne ustručavjate se da dva ili tri puta provjerite preporuke.

Za biznis koji se razvija, povjerenje je nužno. Budite otvoreni i iskreni o svome biznisu i slabostima tima. Vjerujte svojim zapsolenima i potrošačima. I prihvatite povratne komentare, iako vas povređuju, mogu biti dobra prilika da nešto poboljšate.

I na kraju, ne zavaravajte se da vi kao vlasnik ili šef možete sve da uradite. Iako očajno želite da sve odluke donostie, dozvolite stručnjacima da vas vode. Ponekad morate naučiti da pustite stvari.

izvor: BBC

Komentari
Twitter
Anketa

Da li će novi američki predsjednik Donald Tramp učiniti svijet boljim mjestom za život?

Rezultati ankete
Blog