Svijet
Savjeti za poslovnu 2015. godinu
Kako se završava jedna kalendarska godina, druga počinje, i mnogi preduzetnici razmišljaju o izazovima koje donosi 2015. godina.
Odmjeravaju se potencijalni izbori, da li proširiti biznis, da li nove proizvode kreirati, da li naći novog dobavljača i kako sve to uvrstiti u ekonomski okvir.
Sada je ono vrijeme godine kada planovi
za unaprijed dolaze na prvo mjesto u mislima.
Evo šta savjetuju neki od svjetskih preduzetnika.
Džejms Vat, koosnivač škotske pivske kompanije Brewdog
Radite kao đavo, radite duge glupe
sate. Zato se pobrinite da uživate. Vođenje biznisa ne treba da osjećate kao
posao, nego više kao hobi. To je ono što će vas održati ako stvari krenu
naopako.
I zapošljavajte samo izuzetne ljude.
Treba da dobijete što više možete od svog osoblja, zato ne primajte nikoga za
koga niste sigurni.
Ne plašite se da rizikujete (u
proširenju svoga biznisa), jer je najveći rizik u poslu onaj kad stojite u
mjestu.
U isto vrijeme treba da budete
pronicljivi sa svojim finansijama. To je nešto čemu male kompanije ne
poklanjaju dovoljno pažnje, pa im preuzeti rizici propadnu. To nije zabavan dio
posla, ali je neophodan i i treba da budete toga vrlo svjesni.
Rob Baines, koosnivač lanca smrznutih jogurata Snog
Nikad ne trošite više nego što
stvarate, i prijatelje pozivajte sa velikim oprezom u vaš poslovni život.
Kada se moj biznis proširio i za mene
do nesanjanih razmjera, mnogi moji zaposleni prijatelji su se pojavili niotkud
tražeći posao, auta, bonuse, radne večere, odmore i sl. Veoma brzo sam došao u
poziciju da dugujem dobavljačima, i da su mi porezi neuplaćeni, generušući
nekoliko problema sa tokom novca.
Na sreću, uspio sam da
rekonstruišem posao, da se otarasim ljudi koji nisu vidjeli šta je u mom
najboljem interesu i nastavio trgovati. Ja sam još uvijek „loš momak“, i
izgubio sam dosta „prijateljstava“, iako nikad nisam dirao iznose plata.
Danae Ringelmann, stručnjak za grupno finansiranje sajta Indiegogo
Kao što je Gandi jednom rekao „budite
promjena koju želite vidjeti u svijetu“- ja iz sveg srca vjerujem u to.
Kao vođa, vjerujem da akcija govori jače
od riječi. Ljudi prate ono što vide, a ne ono što čuju.
Paul Lindlej, osnivač Ella's Kitchen
Inspirište svoj tim sa svrhom i vođstvom.
Kao preduzetniku, ljudi sa kojima
radite kako unutar tako i izvan vaše organizacije će pomoći da oblikujete i
utičete na vaše akcije.
Moj savjet za bilo kojeg preduzetnika jeste
da inspiriše svoj tim svrhom i rukovodstvom i da podstiče jake radne odnose sa
onima izvan svoje organizacije. Saradnja je ključ za postizanje uspjeha u
biznisu sa više svrhe i društveno odgovornog poslovanja.
Angus Tirlvel, osnivač Hotel
Chocolat
Kako vaši potrošači vide vaš biznis je
jedini pogled koji je bitan. Uvijek smatram korisnim da se izvučem iz svog
uobičajenog pogleda kao bih postigla ovu perspektivu.
Kada imate dobre ljude pored sebe sve
je moguće. Najveća žaljenja koja u poslu imam se kreću oko pogrešnih ljudi koje sam
držala previše dugo.
To je poštena stvar za učiniti, čim
saznate da problem postoji. Kada dobijete odgovarajuću osobu to je takvo
olakšanje.
Sofi Trančel, izvršni direktor Divine Chocolate
Moj savjet za sve one koji vode novi
biznis ili misle da neki otpočnu, jeste da iskoristi svu podršku i savjete koje
možete da dobije.
Predlažem da isplanirate šta želite da postignete u okviru jedne godine i otkrijte koja spoljašnja podrška i unutrašnje vještine su vam potrebne da do tog cilja stignete.
Čarls Rols, vođa firme Fever Tree
Moj savjet je upućen svim onim
vlasnicima uspješnih malih firmi koji razmišljaju da je prodaju. Ono što želim
reći, jeste da ostanete uz svoj dobar biznis.
Razumijem da može biti privlačno za
preduzetnika da uzme ranu ponudu za kompaniju, da depozituje keš, i da se
oslobodi onoga što dovodi do neudobnog nivoa finansijskog rizika i stresa.
Pa opet, ako je to dobar biznis, i
neki potencijalan kupac vidi vrijednost u kompaniji, onda mora biti i načina da
se u njemu ostane, a da se oslobodi nešto keša, zadržavajući određeni značajani
dio za budućnost biznisa.
Nik Hungerford, osnivač investicione kompanije Nutmeg
Nemojte da prekomplikujete, umjesto
toga mislite šta vaš kupac generalno želi.
Svaki biznis treba da se vrati svojim
osnovama. Ne komplikujte previše, shvatitie šta kupac generalno želi i šta će
njihov život učiniti lakšim, bogatijim i zgodnijim.
Kada je riječ o sastavljanju tima za
uspjeh, važi jedno pravilo. Što bolji tim ljudi imate, to su veće šanse da dostignete
svoje ciljeve. Zato budite maksimalno oprezni kada zapošljavate, i ne
ustručavjate se da dva ili tri puta provjerite preporuke.
Za biznis koji se razvija, povjerenje
je nužno. Budite otvoreni i iskreni o svome biznisu i slabostima tima. Vjerujte
svojim zapsolenima i potrošačima. I prihvatite povratne komentare, iako vas
povređuju, mogu biti dobra prilika da nešto poboljšate.
I na kraju, ne zavaravajte se da vi
kao vlasnik ili šef možete sve da uradite. Iako očajno želite da sve odluke
donostie, dozvolite stručnjacima da vas vode. Ponekad morate naučiti da pustite
stvari.
izvor: BBC