Republika Srpska

Ристић: Штрајк машиновођа шаље лошу поруку потенцијалним инвеститорима

БАЊАЛУКА - Предузећа из Републике Српске која користе услуге Жељезница РС суочена су са великим проблемима и њихова материјална штета је огромна због чињеинице да уговорене обавезе према својим клијентима и добављачима не могу регулисати на вријеме, изјавила је Срни директор Привредне коморе РС Драгица Ристић.


 

"Прије свега, ово представља велики проблем за рудник `Арцелор Митал` из Приједора, али такође и за домаће произвођаче којима сировина стиже жељизничким транспортом као што је, на примјер, `Целекс` Бањалука", истакла је Ристићева.

Она је оцијенила да је штета далеко већа од оне која се види у овом тренутку, додајући да овдје долази у питање угроженост пословних односа уопште.

"Ако предузећа из Српске не буду благовремено снабдијевала своје купце, они могу и да одустану од тих производа", рекла је Ристићева, додајући да ситуација у вези са штрајком ЖРС указује на озбиљност цијеле ситуације.

Она каже да се треба инсистирати на томе да предузећима која обављају јавну дјелатност законски буду регулисани минимуми процеса производње.

Ристићева није жељела улазити у то како треба рјешавати појединачна права у случају машиновођа, али је оцијенила да није прихватљиво да због тога трпи привреда РС.

"Ово је генерално лоша порука за потенцијалне инвеститоре који требају улагати овдје, јер говори о неуређеном систему", рекла је Ристићева.

Губици

Генерални директор приједорске компаније "Арселор митал" Мурари Мухаџи изјавио је данас да ово предузеће због неиспоруке жељезне руде усљед штрајка жељезничара у Републици Српској /РС/има дневне директне губитке од 160.000 евра.

"Губици са којима се суочавамо су у виду транспорта 8 000 тона жељезне руде дневно и наши депои су пуни, што ће проузроковати да морамо и обуставити производњу. Када се то деси, онда ће нам требати минимално пет дана за поновно покретање производње", рекао је Мурари на конференцији за новинаре на којој су представници више великих предузећа говорили о штетама насталим обуставом рада машиновођа у РС.

Он је додао да је самим тим и директан губитак жељезница 40.000 евра, те да се губици партнера "Арселор митала" процјењују 25.000 евра на дневном нивоу.

Мухаџи је нагласио да су, осим ових директних трошкова, енормни и индиректни трошкови.

Говорећи о томе шта трпи зенички "Акселор митал", он је навео да се компанија суочава са проблемом доставе сировине за производњу челика, као и доставе кокса, јер вагони стоје на граници. У тој компанији тренутно су у току припреме за рад у зимским мјесецима.

Одговарајући на питање да ли ће тужити жељезницу за надокнаду штете, Мухаџи је рекао да је штета већ учињена и да се компензација за ту штету тешко компензује.

Директор бањалучког "Целекса" Предраг Згоњанин рекао је да ће то предузеће "уколико настале штете буду више од оног што се може сносити, сигурно тражити накнаду".

Он је рекао да у складиштима овог предузећа тренутно "стоји" око 200 тона разних производа, изразивши бојазан да ово предузеће неће бити у стању да сноси трошкове пенала купцима.

Директор бањалучког "Крајина петрола" Милован Бајић рекао је да у Хрватској стоји течни нафтни гас, који је роба која се плаћа унапријед и да сваки дан кашњења кошта.

Он је упозорио и на безбједносни аспект застоја у превозу жељезницом, јер се превозе и опасне материје.

Захтјеви 230 машиновођа и помоћника машиновођа Жељезница РС, који су од понедјељка, 10. октобра, од 18.00 часова зауставили возове, односе се на исплату разлике у заостатку додатка на плату, који се у стручној терминологији назива километар, као и даљу исплату километра по раније утврђеној цијени од 2,4 КМ.

 

(Срна/Фронтал)

Komentari
Twitter
Anketa

Da li će novi američki predsjednik Donald Tramp učiniti svijet boljim mjestom za život?

Rezultati ankete
Blog