Republika Srpska

Синдикати Жељезница РС инсистирају на сигурном програму збрињавања вишка радника

БАЊАЛУКА, Синдикати “Жељезница РС” ће инсистирати да се у предстојећој систематизацији радних мјеста пропишу сигурни социјални програми за збрињавање вишка запослених у том јавном предузећу.


Златко Марин, предсједник Самосталног синдиката саобраћајно-транспортне дјелатности ЖРС, је коментаришући изјаву генералног директора предузећа Драгана Савановића да је приједлогом систематизације утврђен вишак од најмање 440 запослених, казао да они тај документ још нису видјели.

“Ми нисмо добили тај приједлог систематизације и не знамо на којим радним мјестима је проглашен тај вишак, да бисмо могли изнијети свој децидан став. У сваком случају, оно што нас интересује је социјални програм за збрињавање вишка, као и да видимо приједлог новог колективног уговора”, казао је Марин.

Он је потврдио да ће то бити и теме данашњег састанка пет синдикалних организација ЖРС који ће се одржати у Бањалуци без присуства челника Самосталног синдиката машиновођа и Синдиката радника инфраструктуре ЖРС из Добоја.

Савановић је прошле седмице казао да је предвиђено да у ЖРС остане запослено 3.078 од постојећих 3.520 радника. Технолошки вишак ће, према његовим ријечима, свој статус ријешити кроз социјални програм збрињавања и пензионисање, док би један дио прекобројних требао бити пребачен у повезане фирме које ЖРС планирају основати.

Марин каже да је оснивање нових фирми “прича која дуго траје, а без конкретне реализације”.

“Очекујемо да генерални директор ЖРС ускоро закаже састанак са синдикатима како бисмо отклонили недоумице и расправили сва отворена питања”, истакао је Марин.

У Самосталном синдикату машиновођа сматрају да ће утврђивање вишка радне снаге на постојећи начин само служити за “обрачун Управе ЖРС с неподобним радницима”.

“У предузећу не постоји план пословања и обима превоза на основу којег је исказана потребна радна снага. Ако план пословања није усвојен, онда нису постојали ни адекватни критеријуми за одређивање потребне радне снаге. Због тога се само по себи поставља питања да ли се спрема обрачун с неподобнима, односно радницима који смију да укажу на негативности у жељезничком систему”, казао је Симо Цвјетковић, предсједник Самосталног синдиката машиновођа ЖРС.

Као додатни разлог за такве сумње, наводи то што је Управа приједлог систематизације сачинила без консултација са синдикатима, а што је, каже, предвиђено и Законом о раду и раније потписаним споразумом.

Челници осталих синдикалних организација у ЖРС били су недоступни за коментар или су били на годишњем одмору.

ЖРС су дуго оптерећене огромним финансијских губицима који премашују 170 милиона КМ и обавезама које достижу 160 милиона КМ, од чега на наплату ове године стиже 7,5 милиона КМ. Као један од кључних проблема издваја се прекомјерно запошљавање радника, на чије плате и накнаде се потроши велика већина прихода предузећа.

(Capital.ba/Фронтал)

 

Komentari
Twitter
Anketa

Da li će novi američki predsjednik Donald Tramp učiniti svijet boljim mjestom za život?

Rezultati ankete
Blog