Republika Srpska

Аутопут Бањалука-Добој коштаће 401 милион евра

БАЊАЛУКА - Влада РС је на јучерашњој тематској сједници у Добоју разматрала информацију о досадашњим активностима на припреми изградње аутопута Бањалука – Добој, с приједлогом одлуке и предуговора.


Након сједнице, Алекандар Џомбић, предсједник Владе РС, присуствовао је и потписивању предуговора између Јавног предузећа “Аутопутеви РС” Бањалука и Кинеске компаније за путеве и мостове ЦРБЦ.

Како смо сазнали из Владе РС, предуговором, који је јуче требао бити одобрен, предвиђено је да аутопут гради Кинеска компанија за путеве и мостове ЦРБЦ, која ће, како је предвиђено, као подизвођаче ангажовати фирме из Републике Српске, те да ће за изградњу користити домаће материјале и ресурсе.

Сазнајемо да је усаглашена цијена између “Аутопутева РС” и ЦРБЦ-а 5.580.000 милиона евра по километру, односно да ће укупна цијена 72 км дугог аутопута бити око 401 милион евра.

Аутопут у бројкама

5.580.000 милиона евра по километру

401 милион евра коштаће градња 72 километра

85 одсто средстава потребних за изградњу аутопута одобриће кинеска ЕХИМ банка.

Предвиђено је да кредит за 85 одсто средстава потребних за изградњу аутопута одобри кинеска ЕХИМ банка, док ће остатак РС обезбиједити из буџета, односно ради се о средствима која је РС већ уложила досад. Наиме, РС је већ обавила око 90 одсто експропријације земљишта којим ће пролазити траса, те је путем загребачког ИГХ-а израдила идејни пројекат, који је накнадно и ревидован.

Душан Топић, директор “Аутопутева РС”, нам у понедјељак није могао износити детаље предуговора, али је рекао да би све припремне радње требало да буду обављене током ове године, те да би градња требало да почне у рано прољеће 2012.

“Све зависи само од кинеске банке, колико јој треба да одобри кредит. У идеалном случају, ако у овој години буде дошло до кредитног уговора, ми бисмо потписали и извођачки уговор и већ ове године почели с припремама које се односе на финализацију пројектне документације и прилагођење коначног извођачког пројекта који би Кинези прилагодили својој методологији”, рекао је Топић и додао да ће градња трајати максимално три године.

Рекао је да ће овај уговор бити јефтинији у односу на уговор који је Влада РС намјеравала потписати с аустријским “Страбагом”, који је одустао због тога што није могао наћи новац.

“Уговор са ‘Страбагом’ је био концесија, а овај уговор с Кинезима је наше кредитно задужење. Концесија је иначе у правилу скупља, али се држава не мора задуживати. С друге стране, изградња путем задужења је јефтинија, али се држава мора задужити”, рекао је Топић.

“Аутопутеви РС” су заједно с консултантском кућом “Делоит” и у сарадњи с Министарством саобраћаја и веза РС припремили потребну документацију и за случај да се аутопут гради на бази концесије и за случај да се гради по одредбама Закона о јавним набавкама.

У Пекингу 26. маја 2010. године је Милорад Додик, бивши предсједник Владе РС, потписао Меморандум о разумијевању и сарадњи у изградњи транспортне инфраструке с Кинеском корпорацијом за путеве и мостове, а Канцеларија економског и комерцијалног савјетника Амбасаде Кине у БиХ је у јулу 2010. године издала писмо подршке.

(Nezavisne.com/Фронтал)

Komentari
Twitter
Anketa

Da li će novi američki predsjednik Donald Tramp učiniti svijet boljim mjestom za život?

Rezultati ankete
Blog