Republika Srpska
Бањалучка пивара почиње са производњом Калтенберга
Бања Лука - Испуњавањем захтјева највиших техничких и технолошких стандарда квалитета, Бањалучка пивара је добила лиценцу за производњу “Калтенберг” пива, чиме је постала прва пивара у БиХ која је добила лиценцу за производњу једног интернационалног пива.
Након двогодишње анализе тржишта, а на основу добијених показатеља о значајном тржишном потенцијалу, карактеристикама и захтјевима потрошача за пивом из премиум сегмента, Бањалучка пивара је одлучила да прошири своје пословање увођењем производа провјереног квалитета.
“Добијање лиценце за производњу “Калтенберга”, њемачког краљевског пива, за нас представља велики успјех и потврду квалитета, јер као основни предуслов за лиценцу било је потребно задовољити највише стандарде у складу са њемачким Законом о чистоћи пива. Овом лиценцом добили смо ексклузивно право за производњу и дистрибуцију “Калтенберг” пива не само за БиХ, већ и за Србију и Црну Гору”, изјавио је Николас Пени, директор Бањалучке пиваре, додајући да ће се “Калтенберг” пиво произведено у Бањалучкој пивари већ за неколико дана наћи у продајним и угоститељским објектима БиХ.
Производњу “Калтенберг” пива у Њемачкој, почела је краљевска династија Wителсбахс давне 1260. године, због чега се и “Калтенберг” назива “краљевским” пивом. 1516. године, Вилхем IV, члан баварске краљевске породице установио је Закон о чистоћи пива, у свијету познат као Рајнхајтсгебот, најстарији закон о сигурности хране у свијету. Више од седам вијекова дуга традиција производње само је један од доказа високог квалитета и престижа. 1810. године вјенчањем баварског краља Лудвига Првог принцезом Терезом фон Сахен-Хилдбургхаусен у Минхену, започет је Октоберфест, широм свијета позната манифестација која се од тада одржава сваке године и окупи преко 6 милиона посјетилаца.
Посљедњи потомак краљева Баварске, принц Луитполд фон Баyерн, и данас у производњи “Калтенберг” пива користи искључиво породичне рецепте и давнашње начине производње краљевских пива.
“Калтенберг” је веома популаран бренд широм свијета, а намијењен је потрошачима који цијене истинске вриједности, уживање у тренуцима и препознају врхунски квалитет пива.