Republika Srpska
Рено повећао продају
Групација ''Рено'' остварила је у прошлој години нови продајни рекорд са 2,6 милиона продатих аутомобила, уз повећање од 14 одсто у односу на 2009. годину.
Како се наводи у саопштењу из ове француске ауто-компаније, сва три бренда Рено групације повећала су продају и тржишне удјеле и то "Рено" за 14 одсто, "Дачија" за 12 одсто и "Рено самсунг моторс" за 19 одсто.
У Европи се "Рено" помјерио једно мјесто навише, те постао други произвођач путничких возила, док је у сегменту лаких привредних возила задржао водећу позицију са тржишним удјелом од 15,9 одсто.
На глобалном тржишту путничких и комерцијалних возила, Групација "Рено" је остварила тржишни удио од 3,7 одсто, уз повећање продаје за 14 одсто (2 625 000 возила) и на тај начин оборен је досадашњи продајни рекорд из 2005. године када је продато 2 535 000 возила.
Када је ријеч о тржишто путничких возила тржишни удио "Реноа" износи 4,4 одсто, а продато је више од 2 293 000 возила (повећање од 12,8 одсто).
Групација је на европском тржишту повећала тржишни удио за 1,1 бод, уз укупну продајну бројку од 1 642 000 возила.
Изван Европе, Групација наставља са растом и продала је 983.000 возила. Продаја изван Европе сада чини 37 одсто укупне продаје, за разлику од удјела од 34 одсто из 2009. године.
Када су у питању модели, породица "меган" наставља са повећањем удјела у Ц сегменту, док је "мастер" потврдио лидерство у сегменту лаких комерцијалних возила.
С друге стране, "Дачијин" модел "дастер" биљежи невјероватну популарност, баш као и "Самсунг СМ5", који је од лансирања почетком 2010. продат у преко 67 000 примјерака.
С обзиром да се у 2011. години очекује раст глобалног аутомобилског тржишта за више од четири одсто, Групација ће наставити са међународном тржишном офанзивом, наводи се у саопштењу.
Очекује се задржавање постојећих резултата, а главна преокупација ће бити лансирање електричних возила.