Republika Srpska
УИО: Протести ''коштају'' око 20 милиона КМ дневно
БАЊА ЛУКА - Због обуставе увоза и извоза, које је проузроковано блокадом царинских теринала, могло би доћи до проблема финансирања свих нивоа власти, јер се дневно наплати између 15 и 20 милиона КМ од законом предвиђених увозних дажбина, речено је данас у Управи за индиректно опорезивање БиХ.
Из УИО је потврђено да су Царинске испоставе у Републици Српској потпуно блокиране и нису у могућности да обављају послове царињења роба, при увозу и извозу из БиХ.
Такође, велике гобитке могли би имати и привреденици у БиХ, а посебно они који се баве увозом и извозом лако кварљиве робе, као и привредници који се баве увозом роба ради унутрашње обраде и поновног извоза који су већ у прилици да касне са испуњењем уговорних послова.
УИО наводи да је због блокаде царинских терминала и граничних прелаза у РС већина робног садржаја усмјерена на шест граничних прелаза који се налазе у Федерацији БиХ, а што је изазавало њихово преоптерећење.
Аутопревозници за унутрашњи и међународни транспорт из цијеле РС ступили су у четвртак, 7. октобра, у мирне протесте незадовољни измјенама Правилника о примјенама лиценци за возаче у теретном друмском превозу. Они су блокирали све царинске терминале у Српској и најавили радикализацију протеста блокадом свих саобраћајница, те позвали колеге из Федерације БиХ да се прикључе штрајку.
Правилник о промјени лиценци усвојен је 2005. године и до ове године је важио на ентитетском нивоу, али га је Министарство комуникација и транспорта БиХ ове године измијенило те се сада лиценце издају на нивоу БиХ.
Удружење превозника за унутрашњи и међународни транспорт РС тражи да се лиценце, које се од ове године издају на нивоу БиХ, укину и врате у надлежност ентитета, јер тврде да им је постојеће лиценце које имају издало Министарство саобраћаја РС и да важе до 2014. године.
Новим правилником возачи морају поред лиценце, платити додатних 9.000 евра депозита по возилу, што у удружењу превозника оцјењују бесмисленим и најављују да би 60 000 превозника због немогућност да измири ове обавезе остало без посла. Осим укидања Правилника, превозници траже и смјену ресорног министра Руде Видовића.