Društvo

Ограничењем брзине на 50 км на час се ништа није постигло

ИСТОЧНО САРАЈЕВО - Измјена Закона о основама безбједности у саобраћају, којим је прописана брзина кретања кроз насељена мјеста смањена са 60 на 50 километара на час, није подигла степен безбједности у саобраћају, каже вјештак саобраћајне струке Момчило Сладоје.


Сладоје наводи да скидање органичења за 10 километара на час кроз насеља није утицало на број саобраћајних незгода које су се догодиле од доношења измјене.

"Моја процјена као вјештака са доста искуства у раду јесте да смо у овом случају добили контрамјеру. Ако направите репресиван закон, сви гледају како ће га изиграти, а не како ће га до краја испоштовати. Тврдим да ова мјера неће побољшати спепен безбједности, јер саобраћајну несрећу није правио онај ко је возио 60 километара на сат, него онај ко је возио 100 километара", рекао је Сладоје Срни.

Он је указао да ће ово смањење брзине направити загушење у саобраћају, повећати концентрацију издувних гасова и негативно утицати на животну средину.

Сладоје је нагласио да безобзирна вожња може бити санкционисана досљедним радом полиције која је, како је казао, постављена на мјеста гдје их возачи не очекују како би написали што већи број казни и испунили постављену норму, умјесто да се цијени гдје постоји стварни ризик од кршења саобраћајних знакова, а то је у насељима.

"Зашто контролисати возача на магистралном путу који вози 100 километара на сат ако није направио никакав прекршај који ће битно утицати на посљедицу. Али, ако имате возача који вози у насељу изнад 60 километара на сат, ту већ постоји висок степен ризика, због чега треба правити рације и санкционисати такве возаче", сматра Сладоје. 

Komentari
Twitter
Anketa

Gdje bio trebao biti izgrađen nacionalni stadion u Bosni i Hercegovini?

Rezultati ankete
Blog