Republika Srpska
Петрол успјешно пословао у првој половини године
ЉУБЉАНА/САРАЈЕВО - Надзорни одбор друштва Петрол д.д., Љубљана је на редовној сједници одржаној 26.08.2010. разматрао извјештај о пословању групе Петрол и друштва Петрол д.д., Љубљана у првом полугодишту 2010. године те га и потврдио.
Пословање Петрол Групе је, с обзиром на економску ситуацију, оцијењено успјешним. Чисти приходи од продаје групе Петрол реализовани у висини од 1,3 милијарде ЕУР су 16% виши него у првом полугодишту 2009. године и 12% виши од плана.
Бруто пословни резултат је реализован у висини од 139,8 милиона ЕУР, што је 1% више него у првом полугодишту 2009. године и 3 % више од планираног. Чисти пословни резултат је реализиран у висини 22,4 милиона ЕУР, што је 13,7 милона ЕУР више него у истом периоду 2009. године, те 20% више од планираног.
Група Петрол је у првом полугодишту 2010. године продала 1,1 милиона тона нафтних производа, што је 4% мање него у првом полугодишту 2009. године и 4% више од планираног. Приходи од продаје трговачке робе износили су 205 милиона ЕУР, што је 11% више него у првом полугодишту 2009. године и 6% више од планираног.
Крајем јуна/липња 2010. године група Петрол је пословала преко 436 бензинских станица, од тога их је 312 у Словенији, 75 у Хрватској, 40 у Босни и Херцеговини, 3 у Србији, 4 на Косову и 2 у Црној Гори. Група Петрол је у првом полугодишту 2010. године продала 59.346 хиљада м3 природног плина, што је 4% више него у истом раздобљу 2009. године и 7% више од планираног, те 22,3 хиљаде тона укапљеног нафтног плина, што је 1% мање него у истом раздобљу 2009. године и 4% мање од планираног. Продали су и 170 хиљада МWх електричне енергије, што је 50% више него у првом полугодишту 2009. године и 7% више од планираног. У споменутом раздобљу група Петрол је управљала с 28 концесија за снадбијевање плином.
Ове године прихваћена Петролова стратегија предвиђа утврђивање позиције на подручју нафтно- трговачке активности на словенском тржишту и агресивно ширење пословања на тржишта ЈИ Еуропе у смјеру развоја и побољшања његовог трговачког положаја. Ефикасна набавка и логистика спадају међу кључне факторе који омогућују испуњавање тих стратешких циљева. Биће усмјерени у развој класичних и алтернативних горива гдје ће испуњавати највише стандарде квалитета те ће досљедно морати поштивати цијело законодавство на подручју заштите околиша.