Politika
Eксклузивно: Истраживање о опредјељењу бирачког тијела у БиХ
Истраживање које слиједи, Фронтал.РС је наручио од агенције за истраживaње јавног мнења Прајм комјуникешнс. Методологију, узорак и упитник за истраживање пројектовао је психолог Срђан Пухало из Бање Луке, руководилац сектора истраживања у Прајм комјуникешнс.
Истраживање је спроведено у периоду од 13. до 21. марта 2009. године на узорку од 1.743 пунољетна грађанина Босне и Херцеговине, из 66 општина, методом анкетирања лицем у лице. Испитаници нису самостално попуњавали упитник, већ су одговарали на питања која им је читао анкетар.
Приликом креирања узорка водило се рачуна о:
• броју становника у ентитетима;
• броју становника у појединим регионима/ кантонима;
• величини општина у појединим регионима/ кантонима;
• односу градског и сеоског становништва у ентитетима;
• подједнаком броју мушкараца и жена;
Узорак
У истраживању је учествовало 51,7% мушкараца и 48,3% жена. Међу испитаницима се налазе 48,8% становника Републике Српске и 51,2% становника Федерације БиХ. Нешто више од половине испитаника (55%) живи у градовима, док 45% испитаника долази са села.
БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА
У последње три године нешто мање од половине грађана БиХ (45,2%) је увијек гласао за исту партију, док је сваки трећи становник (22%) Босне и Херцеговине гласао за различите партије.
У овом тренутку на изборе у Босни и Херцеговини спремно је да изађе 61,7% њених грађана, док је 34,8% одлучило да не излази на изборе.
СНСД је партија која би у овом тренутку освојила највише гласова у БиХ (18,7%), слиједе СДП БиХ (7,8%), СДС (6,6%) и СДА (6,2%). ХДЗ БиХ би у овом тренутку освојио 3,5%. Остале политичке партије би освојиле мање од 2% гласова.
Фронтал.РС сутра, 09.04.2009. наставља објављивање резултата анкете, а они ће се тицати анализе рејтинга партија по ентитетима (РС и ФБиХ).
НАПОМЕНА: У складу са препорукама Савјета Европе медији су приликом објављивања резултата истраживања дужни да објаве сљедеће елементе:
1. назив организације која је наручила истраживање
2. назив агенције која је спровела истраживање и метод који користи
3. узорак и могућа одступања
4. датум спровођења истраживања
Молимо све медије који буду преносили резултате овог истраживања да се придржавају ових препорука.