Društvo

U Srpskoj počela kampanja "Niti jedna čaša prije vožnje"

U Republici Srpskoj danas je počela republička preventivna kampanja "Niti jedna čaša prije vožnje", čiji je cilj poboljšanje bezbjednosti smanjenjem broja vozača koji učestvuju u saobraćaju pod dejstvom alkohola.

Kampanju, koja će trajati do 31. januara, sprovode Ministarstvo saobraćaja, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Republička uprava za inspekcijske poslove, Agencija za bezbjednost saobraćaja, Auto-moto savez Republike Srpske, jedinice lokalne samouprave i Radio-televizija Republike Srpske kao medijski partner.

Zamjenik direktora Agencije za bezbjednost saobraćaja Srpske Milija Radović rekao je da je cilj kampanje da su ukaže na problem alkohola u saobraćaju, odnosno koliko odnesi života.

On je izjavio novinarima u Parku Mladen Stojanović u Banjaluci da se uz početak kampanje obilježava i Dan sjećanja na poginule u saobraćajnim nezgodama jer se zbog virusa korona taj dan nije mogao obilježiti u novembru.

 "Table sa imenima ovdje, u parku, simbolično prikazuju 118 smrtno stradalih u saobraćajnim nezgodama u prošloj godini", naveo je Radović.

On je poručio svim vozačima da nikada ne sjedaju za volan ako su prethodno konzumirali alkohol, ističući da će tako najviše učiniti i za svoju bezbjednost i bezbjednost drugih učesnika u saobraćaju.

Generalni sekretar Auto-moto saveza Srpske Ranko Babić rekao je da postoje rezultati kampanje iz ranijih godina, ali da nisu sasvim zadovoljni.

"Kada pogledamo da smo 1998. godine ili 1999. godine, kada je bio neuporedivo manji broj registrovanih vozila u Srpskoj i neuporedivo manji broj pređenih kilometara, imali mnogo, čak duplo, veći broj stradalih u saobraćajnim nezgodama, jasno je da kampanje daju rezultate, ali nismo dovoljno zadovoljni", kaže Babić.

On je dodao da neće biti zadovoljni sve dok ne bude smrtno stradalih. Babić ističe da je promjena stavova vozača, ali i građana veoma težak posao.

On je napomenuo da gustina saobraćaja nije presudan faktor za broj saobraćajnih nezgoda i ono što se na terenu dešava.

"Čini nam se da naši stavovi prema bezbjednosti saobraćaja i poštovanju saobraćajnih propisa nisu dovoljno urasli u nas i da nam to pravi veliki problem zato što, ako ne poštujem jedan saobraćajni propis, u većini slučajeva ne poštujem ni drugi i zato su ove kampanje dobre jer skreću pažnju da svi stradamo i to se, nažalost, dešava svima", kaže Babić.

Za centralni događaj u Parku Mladen Stpojanović pripremljeno je 118 plastičnih postolja sa odštampanim imenima koja simbolizuju poginula lica svih nacionalnosti na putevima u Republici Srpskoj, dok broj 118 predstavlja broj poginulih u saobraćaju u Srpskoj u 2019. godini.

Prisutni su imali priliku da prisluže svijeće, a iz specijalizovanog vozila su puštane poruke koje se odnose na kampanju, dijeljen je i promotivni materijal.

 

Izvor: SRNA
Twitter
Anketa

Koliko ste vi lično zadovoljni 2024. godinom?

Rezultati ankete
Blog