Društvo
TIMMS izvještaj: Postignuće učenika u BiH opet ispod prosjeka
Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje objavila je rezultate i Izvještaj sa preporukama međunarodnog istraživanja TIMSS 2019 za Bosnu i Hercegovinu koje prati trendove u znanju matematike i prirodnih znanosti i pruža podatke o učeničkim postignućima iz spomenutih oblasti i elementima koji na njih utiču.
Ovo je drugi put da učenici iz Bosne i Hercegovine učestvuju u istraživanju TIMSS i ukupno treći put da učestvuju u nekom od međunarodnih istraživanja u obrazovanju.
Istraživanje je u Bosni i Hercegovini provedeno na uzorku od 5628 učenika četvrtih razreda osnovnih škola u 178 osnovnih škola i 336 odjeljenja.
Slično prethodnim istraživanjima, i ovaj put rezultati pokazuju kako su postignuća učenika iz Bosne i Hercegovine ispod prosjeka.
Učenici 4. Razreda u BiH su na testu iz matematike ostvarili 452 boda, a na testu iz prirodnih nauka 459 bodova. Postignuće ostvareno na oba testa plasira BiH ispod prosjeka TIMSS skale koji iznosi 500 bodova i razlika u odnosu na prosjek jeste statistički značajna.
Od zemalja okruženja bolja postignuća iz matematike, a koja su iznad prosjeka TIMSS skale, ostvaruju učenici iz Srbije (508 bodova) i Hrvatske (509 bodova). Slično je i sa prosječnim postignućima iz prirodnih nauka, učenici iz Srbije postižu 517 bodova, a učenici iz Hrvatske 524 boda. Kao i u istraživanju TIMSS 2015, najbolje postignuće iz matematike ostvarile su zemlje dalekog istoka - Singapur, Hong Kong, Južna Koreja. Slijede Japan, Ruska Federacija i Sjeverna Irska.
Preporuke Izvještaja TIMSS 2019 za Bosnu i Hercegovinu:
• Smanjiti postotak učenika čija su postignuća na niskom nivou, a istovremeno povećati postotak učenika koji postižu izvrsne rezultate.
• Povećati pokrivenost predškolskim odgojem i obrazovanjem u ranim uzrastima, s posebnim fokusom na uzrast od 3 godine života.
• Smanjiti razliku postignuća učenika boljeg i lošijeg socio-ekonomskog statusa.
• Poboljšati kvalitet nastave i nastavnog osoblja.
• Osigurati suštinske promjene nastavnih planova i programa prema kurikulumu zasnovanom na ishodima učenja.
• Na nivou sistema razvijati mehanizme praćenja kvaliteta obrazovanja.
Potvrđena nužnost reformi u obrazovanju
Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje još jednom podcrtava kako je briga o kvalitetu obrazovanja najbolji način da pokažemo koliko smo odgovorno društvo. Obrazovni autoriteti bilo gdje u svijetu, pa tako i u našoj zemlji, imaju ključnu odgovornost da svako dijete dobije što bolje obrazovanje kako bi ispoljilo svoje potencijale, a ovo je i put da BiH dobije mlade osobe koje će ostvariti ekonomski i društveni napredak.
Zbog toga, Agencija upućuje apel obrazovnim vlasima da rezultate istraživanja TIMSS prihvate sa ozbiljnošću, kako poticaj za ubrzavanje reformskih procesa.
S ciljem diseminacije rezultata istraživanja, Agencija će već 15.12. održati veliku online konferenciju na kojoj će biti predstavljena sveobuhvatna analiza prikupljenih podataka. To će omogućiti detaljan uvid u rezultate i preporuke TIMSS istraživanja, kao i u praktičan način njihove primjene za unapređenje obrazovanja u BiH.
Svojoj smo djeci dužni još danas omogućiti najbolje moguće obrazovanje u Bosni i Hercegovini.
Frontal