Intervju
Nenad Veličković: Bh. obrazovanje nema jasan cilj
Prof. dr Nenad Veličković je bosanskohercegovački književnik i profesor. Pokretač je i urednik više listova i časopisa (Vizija, Omnibus, Alčak, FAN, Književni žurnal, Školegijum, Tekstura). Profesor na Katedri za srpsku književnost Odsjeka za književnosti naroda BiH Filozofskog fakulteta u Sarajevu.
Na Festivalu #SlobodaNarodu će biti jedan od panelista a koji je zbog složene epidemiološke situacije odgođen i pomjeren za 2021. godinu.
Imajući u vidu stanje u našem obrazovanju, na svim nivoima, da li bi za naše društvo bilo korisnije da djeca ne pohađaju školu?
Veličković: To često duhovito predlaže, s dobrim razlozima, Viktor Ivančić. Naravno, ako je to jedina alternativa postojećem sistemu, od kojeg koristi imaju stranke na vlasti, a učenici trpe uglavnom dugoročnu štetu.
Poznati ste po tome da bez pardona kritikujete sve ono što mislite da je loše u našem obrazovanju. Da budemo konstruktivni, šta je za Vas dobro obrazovanje?
Veličković: Ono koje ne indoktrinira. Koje nije teret i obaveza, koje ne laže i ne obmanjuje, koje je zabavno i inspirativno, koje ne počinje i ne završava na zvuk zvona, koje je korisno i pošteno, slobodno i pravično…
Šta je cilj BiH obrazovanja? Da stvori dobre Srbe, Hrvate i Bošnjake ili njemačke bauštelce?
Veličković: Nažalost, bh. obrazovanje nema jasan cilj, a posljedica je to što sugerišete.
Stasaju nove generacije čiji su primarni fokus društvene mreže i aplikacije poput Youtube-a, Instagrama ili TikTok-a, kakva je budućnost knjige kod nas i u svijetu?
Veličković: Mislim da joj ne prijeti neka neposredna opasnost. Koliko su joj mreže i aplikacije konkurencija, toliko su i izazov. Književnost se ne događa na papiru nego u glavi.
Koje knjige domaćih autora, mislimo na prostor bivše Jugoslavije, trebamo pročitati?
Veličković: Najbolje je početi od onih koje niste.
Izvor: slobodanarodu.ba