Društvo

Vizuelizacija svijeta društvenih mreža u 2020. godini

Društvene mreže su se uvukle u gotovo sve aspekte savremenog života. Ogromni svijet društvenih mreža sada zajedno okuplja 3,8 milijardi korisnika, što je oko 50% svjetske populacije.

Sa dodatnih milijardu korisnika interneta za koje se predviđa da će se pojaviti na mreži u narednim godinama, sasvim je moguće da bi se svijet društvenih medija mogao još više proširiti.

Kako se kotiraju društvene mreže

Za početak, pogledajmo kako se kotiraju društvene mreže u pogledu aktivnih korisnika na mjesečnom nivou.


Evo detalјnijeg pregleda pojedinačnih  platformi i problema sa kojim se suočavaju:

Facebook

Najblaže rečeno, Facebook je imao pune ruke posla. Mnoštvo kompanija bojkotuje oglašavanje na Facebook-u, dok se platforma bori sa širenjem dezinformacija.

Ipak, cijena akcija ove kompanije nastavlјa da raste, dok se tradicionalna ekonomija suočava sa ne baš tako „ružičastim“ prognozama. Facebook i dalјe posjeduje najveću grupu korisnika, približavajući se granici od 3 milijarde aktivnih korisnika na mjesečnom nivou (MAU), što je napredak koji još uvijek nijedna kompanija nije uspjela da postigne.

Snapchat

Snapchat i njegov osnivač Evan Spiegel doživjeli su svašta na svom putovanju od svoje početne javne ponude 2017. godine. Cijena akcije dostigla je najniži nivo od oko 4 dolara u 2018. godini, što odražava zabrinutost investitora u vezi uvođenja opcije Instagram Stories. U novije vrijeme, akcije su prešle granicu od 20 dolara, iako dugoročno još uvijek ima nejasnoća oko monetizacije i profitabilnosti.

Youtube

YouTube se nadmeće sa tradicionalnim televizijskim i streaming programima za gledanost. Platforma je ostvarila prihod od 15,1 milijardu dolara u 2019. godini, gotovo dvostruko više u odnosu na 2017. godinu.

Matična kompanija „Alphabet“ uložila je u YouTube predstavljajući nove mogućnosti poput YouTube Music (spojeno sa onim što je nekada bilo Google Music) i YouTube Premium, platforma zasnovana na pretplati koja pruža muziku, sadržaj bez oglasa, i YouTube Originals. Izgleda da je budućnost YouTube-a mnogo više od običnih video zapisa.

WeChat

Najveća društvena platforma u Kini, WeChat, procvjetala je i sada drži ogromnih 1,2 milijarde MAU. Kao dio konglomerata „Tencent Holdings“, pripadaju grupi BATX koja ukršta rogove sa američkom kompanijom „Big Tech“.

Reddit

Već neko vrijeme se šuška o Reddit-ovoj početnoj javnoj ponudi na Wall Street-u. Iako se tako nešto još uvijek nije desilo, Reddit-ov uspjeh sigurno jeste. Sa 430 miliona MAU u odnosu na 330 miliona u 2018. godini, kompanija nastavlјa da privlači sve veću publiku. Pojam zajednice poprimio je drugačije značenje u digitalno doba, a Reddit predstavlјa ovu tranziciju sa sve većom sopstvenom mrežom korisnika.

Instagram

Od njegove akvizicije u 2012. godini vrijedne milijardu dolara, Instagram je postao od ključnog značaja za Facebook-ov uspjeh. Platforma privlači mlađu publiku u odnosu na Facebook i pokazala je sposobnost svestranosti, posebno primjenom Instagram Stories and Reels.

Twitter

Čini se da popunjen raspored ne zamara Džeka Dorsija koji nema jedan, već dva izvršna posla u Twitter-u i Square-u. Twitter je uspio da postigne profitabilnost u posljednje dvije godine, ostvarujući neto prihode od 1,2 i 1,5 milijardi dolara u 2018. i 2019. godini. Nesumnjivo je da pred njima stoji veliki posao dok se na svojoj platformi i dalјe bore protiv lažnih vijesti i sličnih kontroverzi.

TikTok

Ako je bilo kakav publicitet dobar publicitet, onda je 2020. godina bila godina TikTok-a. Naslovi uklјučuju kršenje privatnosti s navodnim vezama sa kineskom Komunističkom partijom, zabranu aplikacije od strane indijskog premijera Narendre Modija, a sada se govori i o djelimičnom američkom preuzimanju. Potencijalni kupci uklјučuju lidere, i to Microsoft, Twitter i Oracle.

Društvene mreže pod lupom?

Uprkos udarima sa kojima su se suočili društvene mreže, oko polovine svijeta trenutno ih koristi – i čini se da se ne nazire kraj budućem rastu.

Kako su do sada prošle kompanije u svijetu društvenih mreža u 2020. godini?


Široko učešće na društvenim mrežama dolazi sa povećim nizom problema. Neke kompanije, poput Facebook-a, su između dvije strane političkog spektra. Kako raste zabrinutost u vezi privatnosti i podataka, društvene mreže će biti glavne u oblikovanju budućnosti vlasti, poslovanja i politike.

Samo vrijeme će pokazati koliko veliki broj korisnika će dosegnuti. Dugoročna predviđanja sugerišu da još ima prostora za rast. Još uvijek postoje dijelovi svijeta koji tek počinju sa tehnološkom infrastrukturom za društvene mreže. Vjerovatno je da će budući rast doći iz tih dijelova svijeta.

Ako su cijene akcija kompanija povezanih sa društvenim mrežama relevantne, njihov ovogodišnji učinak uparen sa činjenicom da trguju blizu najviših nivoa ikada, podržava takvu tezu o rastu.


 

Izvor: https://www.visualcapitalist.com/visualizing-the-social-media-universe-in-2020/

Twitter
Anketa

Koliko ste vi lično zadovoljni 2024. godinom?

Rezultati ankete
Blog