Društvo
Korisni alati za rad od kuće
Usled novonastale situacije i činjenice da bi svi koji to možemo trebalo da radimo od kuće, došla sam na ideju da sa vama podelim set alata koji mogu biti vrlo korisni za rad od kuće.
Piše: Ivana Ćirković
Bilo da su u pitanju nepredviđene situacije, poput ove sa korona virusom, ili bilo šta drugo, ovi alati za rad od kuće svakako pomažu da radimo jednako dobro *ako ne i bolje* kao da smo na poslu u kancelariji.
Budući da sam dugo godina radila kao freelancer, preduzetnik, čak i danas kao neko iz agencije koja se bavi uslužnom delatnošću, navikla sam na remote posao odnosno da mogu da ga obavljam bilo gde, pa i u svom domu. Alati koje vam preporučujem su oni koje i sama uspešno koristim ili dolaze kao preporuka mojih kolega i saradnika.
KORISNI ALATI ZA RAD OD KUĆE
Platforma za webinare, za kreiranje i strimovanje interaktivnih sastanaka, lekcija, kurseva, predavanja. Možete ga koristiti za strim u realnom vremenu ili deljenje snimaka. Ako se koristi u realnom vremenu, bukvalno zamenjuje potrebu da budete fizički prisutni negde jer je moguće imati potpunu interakciju sa učesnicima – odgovarati na pitanja, komunicirati sa gledaocima i tako u potpunosti zameniti potrebu da ste fizički negde.
Simpatičan i vrlo koristan alat za koordinaciju timova na brzinu. Treba vam instant informacija kad možete da održite neki sastanak ili brief? Podesite doodle i pošaljite link da odgovore – umesto gomile mailova, sada željenu informaciju za organizacijom bilo čega dobijate na jednom mestu.
Ako imate gmail, imate i pristup Google Driveu, sjajnom besplatnom alatu za čuvanje svih fajlova, dokumenata, prezentacija, fotografija, videa – svog mogućeg materijala na jednom mestu. Bolji od Dropboxa jer vam besplatna verzija daje mogućnost čuvanja do 15GB podataka, dok za Drive Enterprise plaćate onoliko koliko vaši zaposleni prostora koriste. Dolazi u paketu sa Google Docs, Sheets i Slides i kompatibilno je sa Microsoft Office paketom.
Alat za snimanje bilo sebe ili ekrana i svega što na računaru radite. Pomoću njega brže i jednostavnije šaljete poruku, nego da pišete mail – na primer. Vrlo je koristan u situacijama kada nešto treba objasniti kroz konkretan primer, pri snimanju tutorijala, objašnjavanju klijentima nekog procesa ili urađenih zadataka, ili u bilo kojoj drugoj situaciji. Besplatna verzija dozvoljava neograničen broj snimanja i pristup 25 snimljenih videa – što je sada neograničeno do 1. jula zbog korona virusa. Premium verzije koštaju od 4 dolara pa naviše mesečno.
Sjajan alat za praćenje vremena rad ana projektima, zadacima koje imate, bilo da radite u firmi ili sa klijentima. Tracking softver koji vam beleži i čuva vreme koje provedete u radu, unosom cene rada dobijate i jasnu tabelu cene toga što radite i sve je moguće eksportovati i poslati izveštaj klijentu da ima jasan uvid u to koliko ste radili i koliko to košta. Ujedno, daje vam i jasnu sliku o tome koliko vremena provodite na kom projektu ili zadatku.
Platforma za online komunikaciju u realnom vremenu, služi kao chat opcija koja zamenjuje komunikaciju mailom i vrlo je korisna jer, osim same pisane komunikacije u realnom vremenu, možete je koristiti da šaljete dokumenta, fotografije, razne materijale; kao i da komunikaciju podelite po kategorijama, odnosno tematskim diskusijama za jasnije praćenje svega. Možete ga koristiti za jednog ili više klijenata, sami segmentirate dashboard kako vam odgovara i na jednom mestu imate komunikaciju sa svima.
Trello je odličan alat za pravljenje i rad na projektima, i njihovu organizaciju. Sa njim tačno znate šta ko radi, na kom delu projekta, dokle se stiglo i šta još treba uraditi. Izgleda poput table sa stiker nalepnicama gde svaka beleška predstavlja po jedan zadatak ili obaveza za vas i vaš tim. Stvarno odličan alat za organizaciju timskog /ali i individualnog/ rada i praćenja procesa.
Jednom kad probate Zoom, zaboravićete na Skype i sve druge! Možda i trenutno najbolji alat za video/audio pozive, koristimo ga za grupne i pojedinačne sastanke, kako između sebe tako i sa klijentima. Daje mogućnost deljenja ekrana, snimanja poziva i do 500 učesnika (u premium verziji), organizator zakazuje sastanak i deli jedinstveni link za pristup. Besplatna verzija ograničava pozive na 40 minunta, po isteku je dovoljno napraviti novi sastanak i podeliti link da bi se neometano nastavilo dalje.
BONUS
Alatka koja je itekako bitna ako radite sa timom ljudi remote, online procenitelj koliko je ko zadovoljan/srećan, Chimp or Champ je osmišljen da poboljša produktivnost zaposlenih i opšte raspoloženje. Jer, kad radite remote, vrlo često to činite od kuće, iz kafića ili nekog huba, što je sve u neku ruku vid izolacije te nije neobično da se pojave anksioznost, neraspoloženje i ostali oblici stresa. Ovaj alat služi kao merač sreće jer zaposleni mogu anonimno da odgovore kako se osećaju, da li im i šta smeta i slično, a što vama pruža mogućnost da imate uvid u to šta možete učiniti da im popravite raspoloženje, a time i učinak na poslu.
Nadam se da će vam ovi alati koristiti kao i meni i mojim kolegama. U vreme kad treba razmišljati kako smanjiti izloženost korona virusu, zaštititi sebe i druge, alati poput ovih svakako pomažu da posao manje trpi.
Izvor: ivanacirkovic.com