Vijesti
Tviter zabranio političke oglase
Kompanija "Tviter" objavila je da zabranjuje sve političke oglase na toj društvenoj mreži.
"Domet takvih poruka treba da bude zaslužen, a ne kupljen", objavio direktor kompanije Džek Dorsi u seriji tvitova upravo na toj društvenoj mreži.
We’ve made the decision to stop all political advertising on Twitter globally. We believe political message reach should be earned, not bought. Why? A few reasons…????
— jack ???????????? (@jack) October 30, 2019
Kao jedan od glavnih razloga za donošenje ovako radikalne odluke je, kako je napisao Dorsi, što politička poruka ima domet kada ljudi odluče da prate neki profil ili retvituju.
"Plaćanje za domet uklanja takvu odluku i nameće ljudima visoko optimizovane i ciljane političke poruke. Vjerujemo da tu odluku ne smije da kompromituje novac", istakao je direktor "Tvitera".
A political message earns reach when people decide to follow an account or retweet. Paying for reach removes that decision, forcing highly optimized and targeted political messages on people. We believe this decision should not be compromised by money.
— jack ???????????? (@jack) October 30, 2019
Naveo je da politički oglasi na internetu predstavljaju potpuno novi izazov za građanski diskurs prije svega zbog optimizovanih poruka usmjerenih ka mikro-ciljevima, neprovjerenih informacija i brojnih laži.
"Nije riječ o slobodi izražavanja. Radi se o plaćanju za domet. Plaćanje da bi se povećao domet političkih govora ima značajne posljedice sa kojima današnja demokratska infrastruktura možda nije spremna da se nosi. Vrijedi napraviti korak unazad kako bismo se pozabavili tim problemom", zaključio je Džek Dorsi u posljednjem tvitu objavljenom povodom nove odluke internet giganta.
A final note. This isn’t about free expression. This is about paying for reach. And paying to increase the reach of political speech has significant ramifications that today’s democratic infrastructure may not be prepared to handle. It’s worth stepping back in order to address.
— jack ???????????? (@jack) October 30, 2019
Primjena nove poslovne politike počinje od 22. novembra, dok će više detalja o zabrani kompanija objaviti 15. novembra.
Inače, rivalska kompanija "Fejsbuk" nedavno je objavila da neće provjeravati informacije u političkim oglasima, što je izazvalo lavinu negativnih komentara.
Osnivač te kompanije Mark Zakerberg tada je rekao da "Fejsbuk" nema na umu da u vrijeme demokratije cenzuriše političare ili vesti.
Hilari Klinton, bivša demokratska kandidatkinja koja je na predsjedničkim izborima 2016. izgubila od Trampa, pozdravila je ovu odluku Tvitera i pozvala Fejsbuk da preispita svoj stav.
This is the right thing to do for democracy in America and all over the world.
— Hillary Clinton (@HillaryClinton) October 30, 2019
What say you, @Facebook? https://t.co/dRgipKHzUG
RTS/Frontal