Vijesti

Tviter zabranio političke oglase

Kompanija "Tviter" objavila je da zabranjuje sve političke oglase na toj društvenoj mreži.

"Domet takvih poruka treba da bude zaslužen, a ne kupljen", objavio direktor kompanije Džek Dorsi u seriji tvitova upravo na toj društvenoj mreži.

Kao jedan od glavnih razloga za donošenje ovako radikalne odluke je, kako je napisao Dorsi, što politička poruka ima domet kada ljudi odluče da prate neki profil ili retvituju.

"Plaćanje za domet uklanja takvu odluku i nameće ljudima visoko optimizovane i ciljane političke poruke. Vjerujemo da tu odluku ne smije da kompromituje novac", istakao je direktor "Tvitera".

Naveo je da politički oglasi na internetu predstavljaju potpuno novi izazov za građanski diskurs prije svega zbog optimizovanih poruka usmjerenih ka mikro-ciljevima, neprovjerenih informacija i brojnih laži.

"Nije riječ o slobodi izražavanja. Radi se o plaćanju za domet. Plaćanje da bi se povećao domet političkih govora ima značajne posljedice sa kojima današnja demokratska infrastruktura možda nije spremna da se nosi. Vrijedi napraviti korak unazad kako bismo se pozabavili tim problemom", zaključio je Džek Dorsi u posljednjem tvitu objavljenom povodom nove odluke internet giganta.

Primjena nove poslovne politike počinje od 22. novembra, dok će više detalja o zabrani kompanija objaviti 15. novembra.

Inače, rivalska kompanija "Fejsbuk" nedavno je objavila da neće provjeravati informacije u političkim oglasima, što je izazvalo lavinu negativnih komentara.

Osnivač te kompanije Mark Zakerberg tada je rekao da "Fejsbuk" nema na umu da u vrijeme demokratije cenzuriše političare ili vesti. 

Hilari Klinton, bivša demokratska kandidatkinja koja je na predsjedničkim izborima 2016. izgubila od Trampa, pozdravila je ovu odluku Tvitera i pozvala Fejsbuk da preispita svoj stav.

 
RTS/Frontal
Twitter
Anketa

Koliko ste vi lično zadovoljni 2024. godinom?

Rezultati ankete
Blog