Društvo

Povjerenje u podatke - preduslov donošenja ispravnih poslovnih odluka?

Dok analiza podataka dobija presudno mjesto u procesu donošenja poslovnih odluka, manje od polovine višeg rukovodstva u kompanijama osjećaju da imaju ispravne podatke za donošenje takvih odluka, pokazuje istraživanje koje je provela "MIT SMR Connections" i koje je podržao "SAS", globalni lider u analitikama.

Fokus ankete „Podaci, Analitika i Vještačka inteligencija: Kako povjerenje donosi vrijednost“, je bio na stepenu povjerenja koje kompanije imaju u podatke koje prikupljaju i analiziraju.


Izvlačenje dodatne vrijednosti iz analitike i novih tehnologija poput umjetne inteligencije započinje s izgradnjom samopouzdanja. Organizacije koje žele stvoriti kulturu zasnovanu na podacima gdje ljudi razumiju podatke i koriste naprednu analitiku za donošenje boljih odluka daju prednost izgradnji povjerenja u prikupljene i pohranjene podatke, kao i u analitičke uvide koje stvaraju. Ova izgradnja samopouzdanja jača kulturu vođenu podacima koju žele. 

Međutim, istraživanje pokazuje da samo 15 posto ispitanika koji su učestvovali u anketi koristi naprednu analitiku za donošenje poslovnih odluka. Manje od jednog od 10 radi s automatizovanom analitikom, a samo 7 posto primjenjuje umjetnu inteligenciju i tehnologije mašinskog učenja za donošenje odluka.

"Jaz u korisnosti“

Iako 76 posto anketiranih kaže da im je povećan pristup podacima koje smatraju korisnim - činjenica nije iznenađujuća jer se opseg podataka neprestano povećava kako se digitalizacija poslovanja nastavlja - samo 43 posto smatra da često imaju prave podatke za donošenje odluka. 

Otprilike 10%, anketiranih kažu da uvijek vjeruju u podatke, dok 40% (u prosjeku) kaže da ponekad vjeruju u podatke.

Tri glavna zaključka

Jedan od najvažnijih nalaza istraživanja je da je potrebna veća posvećenost i ulaganje u upravljanje i sigurnost podataka, što je kamen temeljac za izgradnju povjerenja. Posebno su važni poslovi koji se bave zaštitom privatnosti podataka, koji su presudni za održavanje povjerenja kupaca u upotrebi njihovih ličnih podataka od strane kompanija.

Sigurnost podataka je u najvećem fokusu među ispitanicima ankete, a postoji prilika da se ona unaprijedi primjenom analitike i vještačke inteligencije. 

Pronalaženje radne snage s pravim vještinama jedan je od najznačajnijih izazova, tako da postoji puno prostora za poboljšanje i napore koji se trebaju uložiti u premošćavanje tog sve jačeg jaza.

U istraživanju je učestvovalo 2.413 ispitanika, a 70 posto se identifikovalo kao dio uprave ili članovi odbora.

 

Izvor: diplomacyandcommerce.rs

 

 

Twitter
Anketa

Da li će novi američki predsjednik Donald Tramp učiniti svijet boljim mjestom za život?

Rezultati ankete
Blog