Vijesti
U institucijama na nivou BiH porasli i računi i broj zaposlenih
Institucije na nivou BiH potrošile su lani 961 milion maraka što je za oko deset miliona više nego godinu ranije, a računi su podebljani na gotovo svim stavkama.
Pokazao je to najnoviji izvještaj o izvršenju budžeta institucija na nivou BiH u 2018. godini koji je u utorak usvojen na sjednici Savjeta ministara u tehničkom mandatu.
Na zajedničkom nivou postoji 75 institucija - ministarstava, instituta, agencija, kancelarija i drugih tijela u kojima, prema posljednjem presjeku, radilo više od 22.300 službenika i drugih zaposlenih.
Rashodi i izdaci tih institucija zaustavljeni na 961,13 miliona maraka što je za oko 11,6 miliona veći u odnosu na period od januara do decembra 2017. godine, a do toga je došlo zbog izmjena zakona kojima su povećane plate policijskim službenicima u policijskim agencijama, materijalnih izdataka u vezi sa opštim izborima te unapređenja putem popunjavanja upražnjenih radnih mjesta u institucijama BiH.
Najviše novca je završilo na računima zaposlenih - 540,2 miliona što je za 10,2 miliona više nego godinu ranije, a za naknade njihovih troškova isplaćeno 112,7 miliona, odnosno oko 1,8 miliona KM više.
- Na kraju prošle godine u institucijama je radilo 22.384 osoba. To je za 417 zaposlenih više u odnosu na prethodnu godinu, dok je prosječan broj bio manji za 142 osobe u 2018. godine. Na to je najviše uticala dinamika zapošljavanja u Ministarstvu odbrane zbog propisane starosne granice u Oružanim snagama BiH i drugih razloga, da bi tek u posljednjem kvartalu 2018. došlo do povećanja broja zaposlenih zbog novog zapošljavanja. S druge strane, kod Granične policije BiH, Direkcije za koordinaciju policijskih tijela, Službe za poslove sa strancima, Agencije za istrage i zaštitu i tako dalje došlo je do povećanja broja zaposlenih u 2018. godini - navedeno je u izvještaju o izvršenju budžeta.
Materijalni troškovi su veći za 12 miliona i to zbog održavanja opštih izbora u 2018. godini i izvršavanja novih ili proširenih obveza koji su, kako navode, djelomično eliminisali efekt smanjenja troškova zakupa.
- U okviru materijalnih troškova najviše novca je dato za ugovorene i druge posebne usluge - 43,23 miliona, što je više za oko 4,8 miliona. Veći su i izdaci za usluge prevoza i goriva za oko 1,8 miliona KM, za tekuće održavanje za oko 2,9 miliona, dok su putni troškovi povećani za oko 1,2 miliona, a izdaci za telefonske i poštanske usluge za oko 0,5 miliona - navedeno je u izvještaju.
Smanjeni su, kako piše, samo izdaci za usluge unajmljivanje imovine i opreme za oko 1,4 miliona usljed preseljenja institucija u kupljene zgrade za njihov smještaj čime se pokušava trajno riješiti taj problem.
Presjek rashoda u 2018. godini (u milionima KM)
Bruto plate i naknade 540,1
Naknade troškova zaposlenih 112,7
Ugovorene i druge posebne usluge 43,2
Nabavka opreme 36,2
Nabavka materijala 35,1
Unajmljivanje imovine i opreme 22,6
Tekuće održavanje 18,2
Putni troškovi 16,5
Usluge prevoza i goriva 10,4
Telefonske i poštanske usluge 7,2
Izvor: glassrpske