Vijesti

U institucijama na nivou BiH porasli i računi i broj zaposlenih

Institucije na nivou BiH potrošile su lani 961 milion maraka što je za oko deset miliona više nego godinu ranije, a računi su podebljani na gotovo svim stavkama.

Pokazao je to najnoviji izvještaj o izvršenju budžeta institucija na nivou BiH u 2018. godini koji je u utorak usvojen na sjednici Savjeta ministara u tehničkom mandatu.

Na zajedničkom nivou postoji 75 institucija - ministarstava, instituta, agencija, kancelarija i drugih tijela u kojima, prema posljednjem presjeku, radilo više od 22.300 službenika i drugih zaposlenih.

Rashodi i izdaci tih institucija zaustavljeni na 961,13 miliona maraka što je za oko 11,6 miliona veći u odnosu na period od januara do decembra 2017. godine, a do toga je došlo zbog izmjena zakona kojima su povećane plate policijskim službenicima u policijskim agencijama, materijalnih izdataka u vezi sa opštim izborima te unapređenja putem popunjavanja upražnjenih radnih mjesta u institucijama BiH.

Najviše novca je završilo na računima zaposlenih - 540,2 miliona što je za 10,2 miliona više nego godinu ranije, a za naknade njihovih troškova isplaćeno 112,7 miliona, odnosno oko 1,8 miliona KM više.

- Na kraju prošle godine u institucijama je radilo 22.384 osoba. To je za 417 zaposlenih više u odnosu na prethodnu godinu, dok je prosječan broj bio manji za 142 osobe u 2018. godine. Na to je najviše uticala dinamika zapošljavanja u Ministarstvu odbrane zbog propisane starosne granice u Oružanim snagama BiH i drugih razloga, da bi tek u posljednjem kvartalu 2018. došlo do povećanja broja zaposlenih zbog novog zapošljavanja. S druge strane, kod Granične policije BiH, Direkcije za koordinaciju policijskih tijela, Službe za poslove sa strancima, Agencije za istrage i zaštitu i tako dalje došlo je do povećanja broja zaposlenih u 2018. godini - navedeno je u izvještaju o izvršenju budžeta.

Materijalni troškovi su veći za 12 miliona i to zbog održavanja opštih izbora u 2018. godini i izvršavanja novih ili proširenih obveza koji su, kako navode, djelomično eliminisali efekt smanjenja troškova zakupa.

- U okviru materijalnih troškova najviše novca je dato za ugovorene i druge posebne usluge - 43,23 miliona, što je više za oko 4,8 miliona. Veći su i izdaci za usluge prevoza i goriva za oko 1,8 miliona KM, za tekuće održavanje za oko 2,9 miliona, dok su putni troškovi povećani za oko 1,2 miliona, a izdaci za telefonske i poštanske usluge za oko 0,5 miliona - navedeno je u izvještaju.

Smanjeni su, kako piše, samo izdaci za usluge unajmljivanje imovine i opreme za oko 1,4 miliona usljed preseljenja institucija u kupljene zgrade za njihov smještaj čime se pokušava trajno riješiti taj problem.

Presjek rashoda u 2018. godini (u milionima KM)

Bruto plate i naknade                     540,1

Naknade troškova zaposlenih                 112,7

Ugovorene i druge posebne usluge 43,2

Nabavka opreme                               36,2

Nabavka materijala                         35,1

Unajmljivanje imovine i opreme              22,6

Tekuće održavanje                                    18,2

Putni troškovi                              16,5

Usluge prevoza i goriva                          10,4

Telefonske i poštanske usluge               7,2


Izvor: glassrpske
Twitter
Anketa

Gdje bio trebao biti izgrađen nacionalni stadion u Bosni i Hercegovini?

Rezultati ankete
Blog