Svijet

SAD od tražilaca viza traži podatke s društvenih mreža

Prema novim pravilima, gotovo svi koji traže američku vizu morat će dati podatke sa svojih društvenih mreža, prenosi u subotu BBC.

Pravila State Departmenta nalažu da ljudi moraju navesti svoja imena i nadimke s društvenih platformi, kao i e-mail adrese i telefonske brojeve koje su koristili proteklih pet godina.

Kada su prošle godine ta pravila prvi put predložena, američke su vlasti procijenile su da će zahvatiti 14.7 miliona ljudi godišnje.

Iz novih strogih pravila biće izuzeti određeni diplomati i tražioci korporativnih viza.

No, ljudi koji žele raditi ili studirati u SAD-a moraće dati te informacije, piše BBC.

"Neprestano tražimo mehanizme kojima bi unaprijedili naš proces provjere kako bi zaštitili američke građane i istovremeno omogućili legitimna putovanja u SAD", objavio je State Department.

Ranije su te podatke morali dati samo tražioci viza koji su prolazili dodatnu provjeru, poput ljudi koji su boravili u dijelovima svijeta pod kontrolom terorističkih grupa.

Sada će tražioci morati navesti imena koja koriste na utvrđenoj listi društvenih mreža, a dobrovoljno otkriti pojedinosti svojih profila na internetskim stranicama koje se ne nalaze na listi.

Oni koji budu lagali mogli bi se suočiti s "ozbiljnim imigracijskim posljedicama", rekao je neimenovani dužnosnik.

Trampova administracija prvi je put predložila nova pravila u martu 2018. Tada je Američka unija za građanske slobode objavila kako "nema dokaza da je takva provjera na društvenim mrežama učinkovita ili poštena" i upozorila da bi se ljudi zbog toga mogli autocenzurirati na internetu.

Stroža pravila ulaska u SAD bila su jedno od ključnih predizbornih obećanja predsjednika Donalda Trumpa. On je u petak zaprijetio postupnim povećanjem carina na uvoz meksičkih proizvoda ako ta zemlja ne suzbije ilegalne migracije na južnoj američkoj granici, piše BBC.

 

Izvor: N1
Twitter
Anketa

Da li će novi američki predsjednik Donald Tramp učiniti svijet boljim mjestom za život?

Rezultati ankete
Blog