Društvo
Ima li novinarstvo budućnost?
Ovo će biti godina rastuće zabrinutosti zbog dezinformacija, privatnosti i tržišne moći. Nešto što se nekada smatralo nezamislivim postalo je "neizbježno", rekao je Appleov šef Tim Cook.
Rojtersov izvještaj o trendovima i predviđanjima za 2019. godinu "Media trends report" donosi zanimljivu analizu u kojoj su ispitali 200 digitalnih lidera iz cijelog svijeta o tome koji su to izazovi i mogućnosti novinarstva, medija i tehnologije u ovoj godini.
Modeli pretplate i članstva postat će ključni fokus prihoda za industriju vijesti ove godine. Kvalitetne vijesti će morati biti dodatno subvencionisane, dok će korištenje društvenih medija opadati među medijima kao i korisnicima društvenih medija. Ovo su nalazi u godišnjem izvještaju o trendovima i predviđanjima o novinarstvu, medijima i tehnologiji za 2019. godinu, a istraživanje je sprovedeno u 29 zemalja, sa 200 medijskih direktora, viših urednika i digitalnih lidera.
Više od polovine (52%) ispitanika očekuje da će pretplata i članstvo biti glavni fokus prihoda u 2019. godini, u poređenju sa 27% ispitanika koji su za prikazno oglašavanje. Međutim, kako sve više izdavača jure malu grupu ljudi koji su voljni da plaćaju za vijesti na mreži, možda će otkriti da takvi modeli finansiranja imaju svoja ograničenja. Takođe, sve je više prihvaćeno da će neke vrste kvalitetnih vijesti možda morati biti subvencionisane, smatra 29% ispitanika koji očekuju značajnu pomoć od neprofitnih organizacija u 2019. a njih 18% očekuju da će tehnološke platforme doprinijeti više.
U međuvremenu, industrija vijesti preusmjerava pažnju sa Facebooka, manje od polovine (43%), rekavši da će platforma biti 'važna' ili 'iznimno važna' u 2019. godini. Takođe, očekuje se da potrošači napuste društvene mreže, djelomično postajući svjesni gubljenja vremena na internetu. To će dovesti do povećanog korišćenja alata za digitalni detoks i naglasak novinskih organizacija na pružanje više „smislenog“ sadržaja.
Izvještaj takođe nalazi:
Ponovo fokusiranje na pokazatelje istinitosti vijesti, kako bi se potrošačima pomoglo da odluče šta i kome vjerovati
Problem dezinformacija će i dalje prelaziti na zatvorene mreže i zajednice, te će stoga biti teže kontrolisati
78% ispitanika vjeruje da će ulaganje u umjetnu inteligenciju pomoći da se osigura budućnost novinarstva
75% kaže da audio postaje važniji dio njihovog sadržaja i komercijalnih strategija
78% smatra da će tehnologije aktivirane glasom imati značajan uticaj na pristup publike sadržaju
Nic Newman, glavni autor izvještaja, rekao je: "Ovo će biti godina kada se regulacija platformskih kompanija počinje gristi nakon rastuće zabrinutosti zbog dezinformacija, privatnosti i tržišne moći. U međuvremenu će širenje lažnih, obmanjujućih i ekstremnih sadržaja i dalje podrivati demokratije širom svijeta polarizirajući izbore u Indiji, Indoneziji i Evropi."