Vijesti
Srušene sve rampe za prelaz na “Bratoljubu”
Ministar saobraćaja i veza RS Neđo Trninić potpisao je juče sa direktorom Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH Mirom Džakulom sporazum o pravu građenja zajedničkog graničnog prelaza RS i Srbije na mostu “Bratoljub”, koji preko rijeke Drine spaja Bratunac i Ljuboviju.
Potpisivanjem ugovora pale su sve prepreke za gradnju graničnog prelaza koji će se nalaziti na strani RS.
- Ugovor smo potpisali na osnovu saglasnosti Vlade. Time su data sva prava građenja UIO. Sve je završeno i sada UIO treba da pribavi građevinsku dozvolu. Nadam se da će to sve ići brzo jer je riješena i eksproprijacija zemljišta - rekao je Trninić.
Nakon pribavljanja građevinske dozvole uslijediće i raspisivanje međunarodnog tendera za izgradnju graničnog prelaza. Trninić ističe da ga je Džakula obavijestio da UIO ima obezbijeđenih 11 miliona KM za izgradnju prelaza.
- Koliko će te procedure trajati, za sada ne znamo jer postoji i žalbeni rok. Sve to odgađa gradnju. Međutim, za sav posao sada ne postoji nijedna prepreka. Srpska je završila svoj dio posla i sve je sada do UIO. Nema smetnji, ali procedure kod nas su komplikovane - naveo je Trninić.
Gradnja “Bratoljuba” završena je početkom novembra prošle godine, ali most još nije stavljen u funkciju jer nije izgrađen graničnih prelaz. Njegova izgradnja zapela je zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa zbog kojih su mjesecima trajala prepucavanja na relaciji Banjaluka - Sarajevo. Na kraju je Vlada Srpske donijela odluku da ustupi neophodno zemljište na korišćenje bez naknade, a sve prepreke pale su potpisivanjem ugovora o pravu građenja.
Gradnja još jednog pograničnog mosta, na rijeci Savi kod Gradiške, trebalo bi da počne do kraja godine. Nakon što su sklopljene sve kockice u vezi sa finansiranjem, očekuje se da Hrvatska uskoro završi proceduru izdavanja građevinske dozvole i da do početka avgusta bude raspisan tender za izbor izvođača radova. To bi bio posljednji korak ka realizaciji kapitalnog projekta vrijednog 23,2 miliona evra.
U Ministarstvu komunikacija i transporta BiH su istakli da je BiH izvršila sve svoje obaveze koje se tiču saglasnosti za izdavanje građevinske dozvole. Do malog zastoja je došlo jer su “Hrvatske ceste” zatražile izmjenu lokacijske dozvole.
- Očekujemo da i oni u narednih nekoliko dana završe pribavljanje neophodnih saglasnosti i dozvola. Glavni projekat za izvođenje radova je završen i predstavnici BiH i Hrvatske u posljednje vrijeme rade na pripremi tenderske dokumentacije kako bi do početka avgusta mogli ući u proces izbora izvođača radova - istakla je službenica za odnose sa javnošću ovog ministarstva Majda Tatarević.
Da su intenzivirane aktivnosti na realizaciji ovog projekta potvrdili su u Ministarstvu saobraćaja i veza RS. Obje strane, kako su naglasili, obezbijedile su novac za most.
- Predstavnici RS, BiH i Evropske investicione banke nedavno su potpisali sporazum o investicionom grantu za izgradnju ovog mosta vrijedan 6,8 miliona evra. Ostatak novca još ranije je obezbijeđen - rekli su u Ministarstvu saobraćaja i veza RS.
Kada bude pušten u promet novi most dužine 426 metara povezaće autoput Banjaluka - Gradiška s autoputem sa hrvatske strane, koji od Okučana, preko Virovitice, ide do mađarske granice. Hrvatska strana bi u međuvremenu trebalo da izgradi dionicu puta od granice BiH do Okučana, dužine 9,25 kilometara.
Višestruki značaj
U Vladi RS kažu da će izgradnjom mosta kod Gradiške autoput Banjaluka - Gradiška dobiti pun smisao, a otvaranje novog graničnog prelaza će saobraćajno rasteretiti Gradišku.
Prema procjenama stručnjaka, za desetak godina preko novog mosta prelaziće čak 28.000 vozila dnevno.
Izvor: Glas Srpske