Vijesti

Procurili lični podaci više od 200 miliona građana SAD

Osetljivi lični podaci koji se odnose na više od 200 miliona građana SAD slučajno je otkrila marketinška agencija koja je radila za Republikanski nacionalni komitet, prenosi "Bi-Bi-Si".

Pored ličnih podataka, datoteke sadrže i veroispovest građana, etničke i političke sklonosti, kao i stavove o kontroli oružja, prava na abortus i istraživanju matičnih ćelija.

Otkriven je više od jedan terabajt ličnih podataka građana uključujući datume rođenja, adrese, telefonske brojeve i političke stavove skoro 62 odsto stanovništva SAD.

Kako navodi britanski javni servis, podaci su bili javno dostupni na klaudu kompanije "Amazon", a svi koji su imali link mogli su da im pristupe.

Pored ličnih podataka, datoteke sadrže i veroispovest građana, etničke i političke sklonosti, kao i stavove o kontroli oružja, prava na abortus i istraživanju matičnih ćelija.

Bi-Bi-Si napominje da nazivi dosijea i datoteka uzkazuju da je podatke trebalo da koriste uticajne republikanske političke organizacije. Ideja je bila da se stvore profili što većeg broja birača koristeći raspoložive podatke, tako da su neka polja u tabelama ostavljana prazna, ako se ne bi došlo do odgovora.

Iako je poznato da političke partije rutinski prikupljaju podatke o biračima, ovo je najveća provala do sada u istoriji SAD. Stručnjaci za bezbednost ličnih podataka zabrinuti su zbog razmera i količine prikupljenih podataka.

Veliku količinu tih podataka otkrio je prošle nedelje analitičar za rizik na internetu kompanije "Apgard" Kris Vikeri.

Lični podaci građana bili su postavljeni na server kompanije "Dip rut analitiks" koji su ažurirani u januaru posle inauguracije američkog predsednika Donalda Trampa.

"Preuzimamo punu odgovornost za ovu situaciju. Na osnovu podataka koje imamo, ne verujemo da su naši sistemi hakovani", rekao je za tehnološki portal Gizmodo, osnivač kompanije, Aleks Landri.

Landri tvrdi da je kompanija promenila podešavanja za pristup podacima kako bi sprečila neovalšćenu upotrebu.

"Prikupljanje i podataka i upotreba računarskih modela za predviđanje ponašanja birača nije samo ograničena na marketinške kompanije – ceo sistem oglašavanja na internetu funkcioniše na isti način", kaže za Bi-Bi-Si stručnjak za bezbednost podataka Frederike Kalteuner.

Kako ističe, to je pretnja demokratskom sistemu. "Republikanska partija oslanjala se na podatke koji su prikupljeni u marketinškim akcijama. Niko nije mogao da pojmi da će podaci povereni jednoj organizaciji završiti u bazi koja će ih koristiti u političke svrhe, navodi Kaleteunerova.

Strahuje se da bi ti podaci mogli da se upotrebe zlonamerno – od krađe indentiteta do maltretiranja i zastrašivanja ljudi sa drugačijim političkim stavovima.

"Mogućnost da podaci završe na dark vebu je izuzetno je visoka", upozoarava za Bi-Bi-Si stručnjak za sajber bezbednost kompanije "Alert lodžik", Pol Flečer.

 

Izvor: RTS 
Komentari
Blog