BiH
BH Airlines leti na veresiju
Situacija u kojoj se BH Airlines nalazi veoma je složena s obzirom na to da je ova aviokompanija blokirana od više dobavljača, a dugovi su dostigli 13 miliona evra, rečeno je juče nakon sastanka održanog u Ministarstvu prometa i komunikacija FBiH.
- Dug prema HETA i Hypo Leasingu iz Austrije iznosi 7,5 miliona evra i odnosi se na nabavku dva aviona koji su kupljeni 2005. godine na lizing, pod jako nepovoljnim ugovorima. Po završetku lizinga ti avioni će biti vlasništvo austrijske Hypo Leasing kuće, a ne vlasništvo BiH, kazao je Enver Bijedić, federalni ministar prometa i komunikacija, te dodao kako su potraživanja Međunarodnog aerodroma Sarajevo oko sedam miliona KM, a dugovi prema nekim dobavljačima iz zemlje i inostranstva oko 3,5 miliona KM.
Na jučerašnjem sastanku je dogovoreno je da se informacija o finansijskom stanju u BH Airlinesu, sa prijedlogom mjera za privremenu sanaciju društva i prijedlogom zaključaka, razmatra na današnjoj sjednici Vlade Federacije. Vlada FBiH i federalno Ministarstvo prometa i komunikacija će na ovoj sjednici, kako je kazao Bijedić, pokušati u zakonskim okvirima naći modus kako bi se privremeno pomoglo kompaniji do iznalaženja trajnog rješenja.
Prvi zaključak koji će ponuditi je da se informacija o radu BH Airlinesa prihvati na način da se obavezuje Uprava da uradi sanacioni plan kompanije. Drugi zaključak je da se pokuša napraviti reprogram duga sa sarajevskim Aerodromom da deblokira račune.
- Naravno, neće se odreći svojih potraživanja, ali da pokušamo da se njihova potraživanja prolongiraju ili da ih reprogramiramo na određeni period. Treće je da se sa podračuna na budžetu Federacije, gdje je putnička taksa, za putnike koji lete sa aerodroma, uplati dio dugovanja HETA-i ili Hypo Leasingu u iznosu od milion KM da bi i HETA deblokirala račun BH Airlinesa, znači da ne bi došlo do blokade, istakao je Bijedić.
Jedan od zaključaka koji će, prema Bijedićevom mišljenju, biti najteže realizovati jeste da se iznađe neophodan minimum sredstava koje je istakla Uprava BH Airlinesa, a to je oko 1,5 miliona KM da bi se uplatio popravak aviona i neka hitna potraživanja, da bi ova kompanija bila deblokirana i već sljedeće sedmice mogla nastaviti sa svojim operacijama.
Blokada
- Rad samog preduzeća zahtjeva širu analizu. Trenutno se iz budžeta FBiH po raznim osnovama BH Airlinesu izdvaja oko 7,5 miliona maraka godišnje i to je maksimum koji se može dati, a uz sva ta izdavajanja, oni negativno posluju, istakao je Bijedić.
Najbolje rješenje za ovu aviokompaniju, smatra direktor Amir Jažić, bilo je da se prije dvije godine prodala Turkish Airlinesu, koji je bio zainteresovan. Međutim, to je prošlo i sada je na vlasniku, to jest Vladi FBiH, da odluči o daljoj sudbini BH Airlinesa.
- Mi smo u blokadi dva mjeseca, a znate šta blokada znači pogotovo za jednu aviokompaniju. Morali smo obustaviti neke letove, i ovaj za Beograd je upitan, to letimo na veresiju, kazao je Jažić, te dodao kako prema Poreznoj upravi po osnovu penzionog fonda imaju dug od dva miliona i 450 hiljada KM. Radi se o dugu koji je nastajao od 2011. godine i za koji su podnijeli zahtjev Poreznoj upravi za sporazum, te očekuju njihov odgovor.
izvor: Oslobođenje