Politika
Rajko Vasić: Dodik više ne treba da bude predsjednik SNSD-a
S obzirom na to da je Rajko Vasić u prethodnim svojim tekstovima iznosio često uvredljive, pa i neistinite kvalifikacije na račun svojih neistomišljenika – među kojima je bio i Frontal – nismo nalazili za shodno da prenosimo njegove blogove, ali uprkos tome smatramo da je ova posljednja analiza veoma interesantna i zaslužuje što širu publiku.
Polazeći od sljedećih činjenica:
· Da sam bez riječi podnio ostavku kada je Dodik poslao visoku delegaciju da to
traži od mene, ne želeći da u godini izbora nanosim štetu Stranci,
· Da sam prihvatio veliko poniženje da se ja, koji sam upravljao mnogim
operacijama koje obuhvataju 160.000 članova, povlačim pred plaćenim drkadžijom
koji, megafonom, upravlja sa 160 demonstranata,
· Da je nedopustivo da se Velika Politička Stranka na taj način povlači pred
manipulantima minorne političke težine,
· Da se više od 10 godina na razne načine bavim gradnjom stranačke
organizacije, još od vremena kad sam bio portparol Stranke nezavisnih
socijaldemokrata, dakle, pola radnog života proveo sam u radu u SNSD-u i za SNSD,
a ostalo na TVSA i u ratu,
· Da nikada od Stranke nisam tražio bilo kakvu poziciju, ni izbornu ni
imenovanu a da sam bio ministar informacija samo zato što to niko drugi nije
htio da prihvati,
· Da sam došao na dužnost izvršnog sekretara kada je stranaka imala 70.000
članova, a da danas broji 170.000,
· Da sam projektovao i proveo akciju 2.000 mjesnih odbora što je bio veliki
organizacioni skok,
· Da sam osmislio i ostvario projekt info portala i uz njega potpunu hardversku
i softversku nezavisnost,
· Da sam organizovao široku stranačku izdavačku djelatnost,
· Da sam oformio Trening centar za pripremu organizacije za izbore
· Da sam omogućio, tehnički i kreativno, da u kampanji svaki kandidat, bilo na
lokalnim ili na opštim izborima, ima odštampan dovoljan broj ličnih letaka – u
stranačkom kreativnom i produkcijskom aranžmanu,
· Da sam samostalno vodio nekoliko pobjedničkih kampanja, bez Glavnog izbornog
štaba i marketinških agencija,
· Da sam projektovao stratešku članarinu i tako u posljednjih nekoliko godina
omogućio finansijsku stabilnost,
· Da sam kupio zemljište u centru Banjaluke i sve pripremio za gradnju stranačkog
centra što nikada nije razmatrano i pokrenuto,
· Da sam angažovao stručnjake za analitiku, bazu članstva, intranet i
finansijsko poslovanje,
· Da je stranka u silaznoj izbornoj putanji od 2010, na šta sam pisanim analizama
upozoravao i te i 2012. godine,
· Da je izborni rezultat predsjednika Stranke takođe u padu,
· Da izbore 2014. treba tretirati kao poraz,
· Da sam pokušao, sa drugima, odmah nakon pobjede 2006. da podignem
organizacionu platformu Stranke na nivo njenog političkog značaja (tzv. trebinjski
zaključci) a da je taj projekt opstruisan,
· Da sam konstantno zahtijevao da se usvoje stranačka pravila i procedure, što
nikada nije prihvaćeno,
· Da sam inicirao formiranje stranačke kadrovske komisije koja je nestala
stalnom opstrukcijom Vlade i predsjednika Stranke
· Da ne postoji sistematska kadrovska politika SNSD-a,
· Da u godini izbora, 2014, nije bilo nijedne rečenice rasprave na Glavnom
odboru niti na Izvršnom odboru,
· Da je najvažnija kampanja za Stranku, 2014, organizovana potpuno anarhično,
destruktivno i amaterski,
· Da je ova godina godina u kojoj treba održati izborni sabor Saveza nezavisnih
socijaldemokrata,
· Da je formirana skupštinska većina i Vlada,
· Da sam kreirao tri bitne odrednice politike SNSD-a (troravnopravnost u BiH,
poznatiju kao treći entitet, Otpor neustavnim zajedničkim institucijama kojeg
sam prvi demonstrirao, u slučaju bh. televizije, i zbog toga podnio ostavku, i
otpor OHR-u i međunarodnoj zajednici u BiH zbog njenog unitarizma gdje sam,
takođe prvi, ušao u javni sukob sa njima),
Potpuno svjesno i savjesno iznosim zahtjev da se Milorad Dodik povuče sa mjesta
predsjednika Saveza nezavisnih socijaldemokrata i preuzme mjesto počasnog predsjednika.
Taj zahtjev je utemeljen potrebom da
se Dodik mora odvojiti od organizacije i od kadrovske politike.
Savez nezavisnih socijaldemokrata je liderska stranka koja je nadrasla taj
oblik organizovanja i nadrasla ulogu svog predsjednika.
Dodik je zbog toga počeo da depresira Stranku, njenu organizaciju,
primjenjujući metode stare deset godina, kao što su raspuštanje opštinskih
odbora, čak i u godini izbora, potpunim voluntarizmom u kandidatskom procesu i
u sklapanju ministarskog mozaika, čime je Stranka i organizacija onemogućena da
konzumira plodove svog rada i izbornog rezultata. U 2014. SNSD je pao ispod 46%
imenovanih i konkursnih mjesta koja drži u Vladi i vladinoj administraciji.
Dodika smo kandidovali za predsjednika Republike, u prvom mandatu, nastojeći da
ga odvojimo od praktičnih poslova Vlade i Stranke. Nismo u tome uspjeli. Sad je
to moguće učiniti jedino na ovaj način a Dodika već sada projektovati kao Člana
Predsjedništva BiH od 2018. jer pretpostavljam da će Ivanić dotle značajno
devastirati tu poziciju i oslabiti poziciju Republike Srpske u tom zajedničkom
organu na nivou BiH.
Dodik je omogućio nepodnošljiv nivo eksterne moći i eksternog uticaja u
Stranci, na svim nivoima i procesima.
U kandidatski i izborni mozaik, kao i u stranačku organizaciju uveo je
feudalno-menadžerske profile ličnosti koji nisu došli iz organizacije i koji
nisu osposoboljeni da organizaciono djeluju.
Feudalno-menadžerski sindrom doveo je do toga da SNSD ne drži nijedan od tri
velika gradska biračka aglomerata – Prijedor, Doboj i Bijeljinu.
I da će, prema sadašnjem stanju imati dalje gubitke na lokalnim izborima uz
potpunu mogućnost poraza na Opštim izborima 2018
Godine 2012.
Dodik je onemogućio organizacionu konsolidaciju Stranke, ne uvažavajući ni moja
prethodna upozorenja da neki kandidati za načelnike ne mogu proći na izborima
gdje smo već držali vlast. Set zaključaka koji je usvojio Izvršni odbor,
poslije tih lokalnih izbora, nikad nije primijenjen a zamijenjen je neartikulisanim
organizacionim predsjedničkim voluntarizmom.
Savez nezavisnih socijaldemokrata je postao poligon za individualno političko
okorištavanje bez organizacionog pokrića i soliter sa sobama punim promaje.
Sve organizacione odluke predsjednika Stranke u posljednje tri godine bile su
pogrešne.
SNSD je sada prazan skup članstva i invalidnih opštinskih odbora koji nemaju
validnost u izborima.
Već dvije godine SNSD je u javnoj defanzivi. Stavovi Dodika ne mogu zamijeniti
stavove Stranke.
Svi ovi i drugi trendovi nastali su godinama unazad.
Godine 2010. sam načinio internu analizu za samo četiri imena u rukovodstvu
stranke. Samo je jedan od njih koristio analizu a nikada ništa nije poduzeto.
Stoga je ovdje donosim, u skraćenom tekstualnom obliku i vez nekoliko stotina
tabela i grafikona u prethodnom tekstu na ovom blogu).
ŠTA DA SE RADI
SNSD se mora transformisati u Stranku socijalnog saveza. Tako će više i
obuhvatnije zastupati najšire slojeve stanovništva jer se socijaldemokratija
pokazala kao nesposobna i upotrebljiva od neoliberalista a u našim uslovima
nema mogućnost da ostvari sve svoje pretpostavke.
To znači da SNSD mora da se organizuje tako da ostvari sljedeće trendove:
· Povratak ljudima
· Najbliži kontakt sa biračima
· Maksimalno uvažavanje članova i aktivista
KONKRETNO:
·Izvršni odbor treba da se sastane i da:
- Analizira, ozbiljno i detaljno, rezultate Opštih izbora 2014,
- Da formira radne grupe za pripremu izbornog i statutarnog Sabora, za izradu
novog Statuta, za izradu dokumenta pravila i procedure, za kreiranje izbornog
procesa za predsjednika stranke, za temeljnu reorganizaciju koja će se naći i u
novom Statutu,
- Da se izborni i statutarni Sabor organizuje najkasnije tokom maja mjeseca
2015.
- Da svaki mjesni odbor na Sabor delegira dvoje aktivista koji će jedini imati
pravo glasa (niko drugi neće imati pravo glasa što uključuje članove staro GO,
poslanike, itd.) i da glasanje bude tajno
- Kandidovanje za predsjednika Stranke mora da bude slobodno pošto su opštinske
organizacije u većini slučajeva neizabrane, manipulativne i podložne pritiscima
i one se ne mogu pojaviti kao predlagači ili verifikatori kandidature,
- Na opštinskom nivou objediniti organizaciju, bez posebnih MSD i AŽ, a na
republičkom nivou zadržati samo manje Aktive MSD i ŽSD, od po oko 30 članova
- Uvesti pravilo da se predsjednik stranke mijenja nakon svakih četiri godine,
odnosno pravilo neobnavljanja mandata,
- Uvesti Operativni odbor Izvršnog odbora koji će se sastajati nedjeljno, a
izuzetno jednom u dvije nedjelje.
- Izvršni odbor treba da donese odluku o održavanju organizacionih izbora odmah
po održavanju Sabora i usvajanju Izbornih pravila. I to od mjesnih odbora,
opštinskih odbora do Glavnog odbora i njegovih organa. Izbore treba završiti u
ovoj godini da bi se moglo krenuti u pripremu lokalnih izbora.
- Eliminisati mogućnost kooptiranja na bilo kom nivou.
- Za lokalne izbore zadužiti i poslanike. Poslanik u čijoj opštini ne pobijedi
SNSD za načelnika (na osnovu ozbiljnih i usvojenih analiza), vraća mandat.
Ovaj moj javni koncept, prijedlog i zahtjev motivisan je isključivo
reorganizacijom stranke i uvažavanjem njene terenske organizacione snage,
odnosno uvažavanjem svakog člana stranke istvaranjem organizacije koja će njemu
i biraču, dati najveću važnost.
Prijedlog i zahtjev iznosim samostalno, bez lobiranja, grupašenja ili vrbovanja
bilo koga za ove stavove.
Imao sam zahtjeve za razgovore sa pripadnicima izvjesnih zvaničnih stranih
krugova koji djeluju u BiH, a koje nisam prihvatio.
Da bih odbacio bilo kakvu insinuaciju da radim za nekoga mogu da kažem da sam
spreman i da se kandidujem za Predsjednika SNSD-a bez obzira na rezultat. Radim,
dakle, samo za Stranku i u svoje ime.
Izvor: http://vasicrajko.blogspot.com/