Svijet
Zašto nekima biznis uvijek propadne
Bez obzira koliko je sjajna vaša strast i vizija, nekoliko loših navika može upropastiti obećavajući posao. Obično su u pitanju dva ili tri poteza koji prouzrokuju neuspjeh.
U nastavku slijedi pregled 15 najučestalijih poteza preduzetnika koji ne uspiju da ostvare svoje ciljeve.
1. Oni prave izgovore.
Najčešći izgovor je taj da nisu imali dovoljno vremena. To u stvari znači da taj zadatak nije bio dovoljno prioritetan, zabavan, profitabilan ili hitan da bi bio na vrhu liste.
2. Oni krive druge/spoljašnje sile.
Preduzetnici koji krive ekonomiju, način na koji su odgojeni, vrijeme, potrošače, svoje zaposlene, trenutnog predsjednika, suparničku političku partiju, dakle bilo koga osim sebe, za svoju situaciju nikada neće biti uspješni.
3. Oni nisu pošteni.
Obmanjivanje zaposlenih u vezi sa njihovim platama ili laganje potrošača su očigledni primjeri opasnog nepoštenja, ali i lažne pohvale zaposlenima umjesto kritikovanja istih takođe je podjednako loše.
4. Oni su lijeni.
Ako preduzetnik kasni na posao, ne čita i ne voli naporan rad, predodređen je od starta da bude neuspješan.
5. Oni su ubjeđeni da sve znaju.
Samouvjerenost je neophodna za nekoga ko započinje posao, ali svaki ego ima svoje granice. Neuspješni preduzetnici često su previše ponosni da priznaju da nisu znali kako da upravljaju svojom kompanijom.
6. Oni oklijevaju da donose odluke.
Neophodno je da se skupi što više informacija prije nego što se donesu važne odluke, ali trošenje previše vremena u razmišljanju usporava sve i traći novac. Dobar plan koji se izvrši sada je bolji od savršenog plana koji će se izvršiti sledeće nedelje.
7. Oni nisu odredili jasan pravac kompanije.
Niko zdrave pameti ne želi da prati preduzetnika ko nema jasnu predstavu kuda ide, a ipak većina preduzetnika ne mogu jasno da kažu koji su njihovi poslovni ciljevi za tekuću godinu. Da bi privukli najbolje radnike, preduzetnici moraju da imaju određenu viziju za svoju kompaniju.
8. Oni odbijaju ustupke.
Loši preduzetnici imaju potrebu za mikromenadžerstvom, međutim niko nije dobar u svemu, te bi rukovodioci trebalo da se usmere na najveća i najvažnija pitanja.
9. Oni su uključeni u nemjerljive stvari.
Neophodno je da se zamisli kako kompanija može da raste kako više izvora i talenata postaje dostupno.
10. Oni nisu u mogućnosti da se sukobe.
Kada zaposleni osjete neku slabost svog rukovodioca, često će to da iskoriste.
11. Oni nisu organizovani.
Vođenje posla ide sa beskrajnim odgovornostima, a uspješni preduzetnici stalno usklađuju svoje zauzete živote sa sistemom koji radi za njih.
12. Oni nude nešto što ne može biti profitabilno.
Neki preduzetnici ne uspjevaju da dobro izračunaju svoje mogućnosti i idu napred uprkos svakoj prilici da zarade novac.
13. Oni pružaju užasnu uslugu ili proizvod.
Ako su zaposleni loše obučeni, posao je osuđen na propast.
14. Oni su loši trgovci.
Ako zaista vjerujete da vaša kompanija nudi vašim potrošačima vrijednost rješavanjem njihovih problema, onda bi trebalo da svoja rješenja izgovarate što je glasnije moguće. Koristite rast kompanije kako bi ste utemeljili lične odnose i nemojte se plašiti da li ste previše nametljivi.
15. Oni ignorišu metriku.
Neophodno je raščlaniti vaš složen poslovni plan na jednostavnije zadatke i računice koje mogu da se svakodnevno ili nedeljno provjeravaju.
izvor: ekapija