Svijet
Profitabilna groblje brodova
Sada već čuveni brod Kosta Konkordija ide na otpad. Obično se sječa ogromnih brodova obavlja u Aziji, ali i u Evropi.
I stari brodovi imaju vrijedne dijelove, poput sonara. Ipak, ima dosta stvari koje više ničemu ne služe. Od unutrašnjosti trupa (kabine) do tapeta. Pojedini materijali moraju da se razvrstavaju ručno i zatim odlože na odgovarajući način. Taj posao je daleko skuplji u Evropi nego u Indiji i Bangladešu, gdje danas većina brodova odlazi na poslednju plovidbu.
„Stvari su se veoma promijenile. Prije deset godina, firma poput naše bi mogla da reciklira plovilo, da proda samo metal i to je bio prilično dobar posao“, kaže Keld Kokholm, vlasnik danske firme Fornes ši risajkling. „Danas ima mnogo konkurencije, i da biste danas preživjeli morate da prodate mnogo rezervnih dijelova, ne samo čelik.“
Danska firma za reciklažu brodova ima mušterije na cijelom svijetu. Ali, njihovi klijenti su prije svega oni koji žele da budu sigurni da se pri razlaganju maksimalno poštuju sve strožiji propisi o preradi materijala.
izvor: dw