Intervju
Nikolas Peni: Naš dugoročni cilj je da proširimo distribuciju
Banjalučka pivara ove godine uložila je 4 miliona KM u novu liniju za punjenje, što predstavlja samo jedan od koraka kojim nastoje da dodatno unaprijede poslovanje kompanije. O daljim planovima kao i pogledu na klimu za poslovanje razgovarali smo sa direktorom Banjalučke pivare Nikolasom Penijem.
Prošla godina je bila vrlo uspješna za Banjalučku pivaru, na koji način ste uspjeli da nakon godina negativnih rezultata ili rezultata na granici profitabilnosti, vratite Banjalučku pivaru među vrlo uspješna preduzeća u RS?
Stalnim ulaganjem uspjeli smo da u posljednjih nekoliko
godina dostignemo odličan standard kvaliteta, bolje upravljanje poslovanjem, te
da dodamo mnogo inovacija u ambalažu, promociju i efikasnost proizvodnje. Na
taj način smo se polako vratili na profitabilno poslovanje i finansijsku
stabilnost, što znači da sada nastavljamo da rastemo.
Šta vam u tom smislu znači nagrada Privredne
komore RS za treće najuspješnije preduzeće u RS u kategoriji velikih privrednih
društava?
Potrošači, partneri i privredna zajednica
prepoznali su Banjalučku pivaru kao jedno od najuspješnijih preduzeća u
Republici Srpskoj i BiH i to nam je jako važno. Podršku i poštovanje osjetimo
već nekoliko godina. Nagrada Privredne komore odnosi se na brojeve, odnosno na
stvarne okolnosti i parametre kojim se ocjenjuje rad kompanija u Republici
Srpskoj i u tom smislu je i najobjektivnija potvrda da trud koji ulažemo u
razvoj Banjalučke pivare daje rezultate.
Ove godine uložili ste četiri miliona KM u novu
liniju za punjenje piva u limenke i novu liniju za punjenje u PET ambalažu?
Ovo ulaganje se u
potpunosti odnosi na budućnost. Možemo da vidimo da se potrošači i maloprodaja
sve više okreću proizvodima u PET-u i limenkama. Naša namjera je da razvijamo
ove kategorije inovativno i s odličnim proizvodima. Ovaj mjesec imamo prvu
promociju limenki Nektara za potrošače, a sve nagrade se odnose na Svjetsko
prvenstvo. Nove limenke se proizvode najnovijom tehnologijom štampanja i odlične
su u ruci. Naše Kastel Pivo ovaj smo mjesec takođe proizveli u limenkama.
Nektar pivo je među najuspješnijim domaćim
brendovima, kako održavate dobre odnose sa kupcima i potrošačima?
Prije svega, slušamo ih. Dvostrana komunikacija
sa svim našim potrošačima, zaposlenicima, partnerima, poslovnom zajednicom je
dio razvojne strategije Banjalučke pivare. Nama je važno da znamo šta misle,
žele i trebaju oni zbog kojih postojimo. Naši brendovi su njihovi brendovi i za
njih je prirodno da rastu i razvijaju se u skladu s potrebama i željama naših
potrošača. Mi smo tu da to raspoloženje prepoznamo i prilagodimo našu ponudu.
Kakvi su planovi Banjalučke pivare za naredni
period?
Naš dugoročni cilj je da proširimo distribuciju i u Republici Srpskoj i BiH, kao i u susjednim državama. Važno je biti
u mogućnosti ponuditi puni spektar proizvoda u limenkama i PET-u. Pivara sada
ima tri glavna brenda - Nektar, Kaltenberg i Kastel i svaki od njih ima vrlo
različit profil i ciljne potrošače. Nastavljamo da uvodimo inovacije i ulažemo
u poboljšanja, kako bismo se sve više razlikovali od ostalih pivara.
Vrlo ste angažovani u korišćenju domaćih
proizvoda, resursa, zaštiti životne sredine, da li ste zadovoljni načinom na
koji uspijevate da sarađujete s instutucijama u RS?
Dosta je toga što može i trebalo bi da se
unaprijedi u odnosu uspješnih kompanija i nosilaca privrede s institucijama
Republike Srpske i BiH. Banjalučka pivara u ovim okolnostima maksimalno koristi
sve mogućnosti kako bi podržala domaću proizvodnju i korištenje domaćih
resursa, zaštitila životnu sredinu i odgovorila na potrebe zajednice u mnogo
široj mjeri od potrebe za dobrim pivom. Pivara je u tom smislu jedan od lidera
u upravljanju otpadom u BiH, kao i jedan od lidera u podršci domaćim
kompanijama koje su naši partneri, te podršci zajednici u cjelini kroz čitavu
listu donacija i sponzorstava.
Vaš pogled i ocjena svekupne klime za strane
investitore?
Važno pitanje je da li je privlačno ulagati u
BiH, bez obzira na to da li se radi o stranim ili domaćim ulaganjima. Strana
ulaganja obično znače uvođenje dodatnog prenosa tehnologija i znanja i pristupa
izvoznim tržištima. Ono što nam je potrebno je ekonomsko okruženje koje je
privlačno i bezbjedno za sva ulaganja. Naš problem u BiH je taj što smo mi malo
i složeno tržište, sa zaista prekomjernim, slabo informisanim, političkim
uticajem na poslovanje i ekonomsku politiku. Političke odluke se stalno odlažu
i uvijek se donose na političkim linijama i rijetko se zasnivaju na ekonomskom
interesu države u cjelini. Moramo imati na umu da ovo tržište ima potencijal, a
upravo su privrednici ti koji mogu da ga unapređuju, zajedno s vladama i
institucijama. Novac postoji i, kada bi postojala jasna i fokusirana ekonomska
politika koja će se transparentno provoditi, Republika Srpska i BiH bi mogle
jako brzo da se stabilizuju i da rastu.
autor: Senka Trivić