BiH

Neiskorišteni potencijal aviosaobraćaja u Mostaru

Bosna i Hercegovina ne koristi dovoljno potencijale vazdušnog prevoza putnika, navodi se u studiji Evropske unije.

izvor: Al-Jazeera Balkans

Samo aerodrom u Mostaru bi mogao imati veći saobraćaj od onog kakav trenutno ostvaruju sva četiri aerodroma u zemlji zajedno, navodi se u studiji. To se može postići, naravno, uz ulaganja i razvoj.

Počela je sezona hodočašća u Međugorje, pa je i na mostarskom aerodromu živo. Ovdje slijeću uglavnom Italijani, izvještava Ivan Pavković, reporter Al Jazeere.

U jednom trenutku tri su aviona na zemlji, što je za mali aerodrom veliki izazov.

"Mi imamo samo dvije parking-pozicije za referentni avion, tako da treći mora čekati", kaže Marko Đuzel, voditelj saobraćaja i bezbjednosti.

Izbor Italijana

Italijanske kompanije biraju aerodrom Mostar. Najbliži je Međugorju, tek pola sata vožnje, a i zaobilaze se putne granice. Italijani su za letove iskoristili i evropske fondove. Podsticaji bi se mogli koristiti i za druge destinacije, a interesa za vazdušne veze sa Mostarom ima.

"Zainteresovanosti ima, ona je svakodnevna. Međutim, te low cost kompanije traže subvencije, što je za nas teško. Linija Rim-Mostar je pokrenuta na našu inicijativu, s tim da smo mi opet dobili nekakva obećanja i od resornih ministarstva i od županije da će oni pomoći tu liniju", dodaje Marko Đuzel.

Vazdušna luka trenutno se samofinansira i najuspješnije je preduzeće u vlasništvu Grada Mostara. Sa 80.000 putnika doseže maksimume. Mali terminal i skromni kapaciteti prihvata putnika - sve je daleko ispod mogućnosti. A one su ne višestruko, nego čak i dvadeset puta veće, govore studije.

"Prema procjenama stručnjaka Evropske unije, mostarska vazdušna luka mogla bi dosegnuti u idućih 30 godina brojku od 1.800.000 putnika godišnje. Takvo povećanje saobraćaja otvorilo bi dodatnih 2.000 radnih mjesta u cijeloj regiji. Svi su proračuni bazirani, naravno, najviše na Međugorju. No, sve to iziskuje dodatna ulaganja", izvještava Ivan Pavković.

A bez njih, kajmak će pobrati druge, susjedne avio luke, takođe govori studija.

U tome nema ničeg novog, jer je i dosad većina međugorskih hodočasnika dolazila preko Splita, Dubrovnika, te nešto manje Sarajeva. I to nije tek poslijeratni trend, jer je najbliži, mostarski aerodrom i ranije tehnički zaostajao.

Velike mogućnosti

"Prije rata samo dnevna su bila moguća slijetanja i to za avione određenog kapaciteta. Danas su tehnički uslovi poboljšani na mostarskoj vazdušnoj luci, ali, svejedno, ni izbliza nije iskorišteno koliko bi moglo i koliko bismo mi željeli da se iskoristi", ističe Željko Vasilj iz Turističkog ureda Međugorje.

Procjene govore kako trenutno preko Mostara putuje tek četvrtina hodočasnika za Međugorje. No, i to je ogroman pomak. Sam položaj tog grada izuzetno je povoljan za razvoj vazdušnih veza, ne isključivo hodočasničkih, govore turistički stručnjaci.

"Njemu ne gravitira samo Međugorje, kao hodočasničko i vjersko središte ovog dijela Evrope. Kada se pogleda udaljenost od Mostara do Neuma ili Makarske, to je jedan trokut u kojem mostarskoj vazdušnoj luci gravitiraju doslovno svi. Mogućnost Mostara osim Međugorja je povezivanje s Evropskim gradovima", navodi Davor Ljubić iz G-Toura.

Evropska studija preporučuje brže promjene i djelovanje u idućih nekoliko godina ili bi sjajna predviđanja razvoja mogla ostati tek priča kako je moglo biti.

Komentari
Twitter
Anketa

Da li će novi američki predsjednik Donald Tramp učiniti svijet boljim mjestom za život?

Rezultati ankete
Blog