Intervju
Nikola Vukelić: Spremni smo u potpunosti odgovoriti zahtjevima tržišta
Nikola Vukelić, generalni direktor Prijedorčanke AD, jedne od najuspješnijih fabrika u RS kada je u pitanju prerada i proizvodnja proizvoda od voća ističe da očekuje da će se ove godine odraziti pozitivni rezultati prošlogodišnjeg dobrog prinosa, te da će se nastaviti i kontinuirani rast plasmana i proizvodnje. Najavljuje novu liniju proizvoda, voćnih likera, i širenje na tržište Austrije.
autor: Frontal
Prošla godna je bila rekordna po pitanju otkupa voća. Na koji način se to odrazilo na finansijsko-poslovne rezultate kompanije?
Rekordan otkup se odrazio prvenstveno na povećanje troškova u 2013. godini kao i povećanjem zaliha gotovih proizvoda sa 31.12.2013. Pozitivne rezultate očekujemo tek u 2014. godini, realizacijom gotovih proizvoda na domaćem i ino tržištu zbog kojeg će naš tim imati pune ruke posla. Iskreno se nadamo da će trend porasta proizvodnje kontinuirano da se nastavi i u 2014, te da ce doći i do proširenja proizvodnih kapaciteta.
Na koja tržišta za sada plasirate svoje proizvode i postoji li mogućnost širenja tržišta?
Trenutno svoje proizvode plasiramo na tržište Hrvatske, Slovenije, Crne Gore, Srbije, Njemačke, Švajcarske, Italije, Češke, Slovačke, SAD, Australije, a u toku su pregovori i za tržište Austrije.
Prema prognozama stručnjaka ova godina bi mogla biti loša za prinos voćki. Koliko pratite domaća i svjetska kretanja, te koliko ovakve procjene utiču na kreiranje godišnjih planova?
Na planove proizvodnje prvenstveno utiče tražnja za gotovim proizvodima na gore pomenutim tržištima. Što se tiče sirovinske baze, zbog izuzetnih troškova koji prate uvoz svježeg voća za industrijsku preradu, sirovinu prvenstveno nabavljamo na tržištu BiH, te tržištima zemalja iz okruženja. Obzirom da imamo velike zalihe gotovih proizvoda od prethodne godine, bez obzira na ovogodišnji prinos voća, spremni smo u potpunosti odgovoriti zahtjevima tržišta.
Možemo li ove godine očekivati neki novi brend iz vaše kompanije?
U toku su pripreme za lansiranje nove linije voćnih likera, čije ime za sada držimo u tajnosti, a svijetlost dana će ugledati početkom ljeta.
Ko su vam najveći konkurenti na domaćem tržištu i uopšte koliko je podsticajno okruženje za bavljenje ovom djelatnošću?
Što se tiče proizvoda za krajnju potrošnju, najveći konkurenti su nam MB-Impex Banja Luka, Fructal Ajdovščina, Badel 1862, Maraska Zadar, Spektar-drink Bijeljina. Kada su u pitanju proizvodi namijenjeni za daljnju preradu (koncentrisani voćni sokovi i destilati), konkurenti su nam proizvođači iz Srbije, Turske i Kine. Ranijih godina okruženje nije moglo da ponudi dovoljne količine kvalitetnog i cijenom pristupačnog voća za industrijsku preradu. U zadnje vrijeme, situacija se mijenja podizanjem novih zasada i povećanjem sirovinske baze, gdje značajnu ulogu ima i Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede. Očekujemo da će se iz godine u godinu ovo stanje poboljšavati, te da će jednog dana ova branša biti vodeća u okruženju.