izvor: Tanjug

Kompanije Koka-kola, Nestle, Dženeral Mils, Džonson i Džonson, Kelogs, Kraft, Mart, Pepsiko, Prokter i Gembl i Unilever su carstva koja vladaju našim frižiderima i našim ormarima, navodi se na sajtu Redi koji je napravio kartu najuticajnijih firmi na svjetsku potrošnju.

Najprisutniji proizvodi tokom doručka su Korfleks i Nes kafe, najprodavaniji šampon je Hed end Šolder a gel za tuširanje koji se najčešće koristi je Dove. Najprodavanija pasta za zube je Oral B, a farmerice Dizel. A svi oni su na posredan i neposredan način u vezi sa najuticajnijim svjetskim kompanijama.

Krema za lice Viši na primjer pripada Lorealu ali koji je 30 odsto u vlašništvu Nestlea. Oranžina je vlasništvo DrPeperSnejpla a koja je ćerka kompanija Kadbarija koji je pak u vlasništvu Krafta.

Dakle svi ovi primjeri pokazuju da su dest nabrojanih industrijskih giganata na posredan i neposredan način povezane sa najprodavanijim proizvodima koji su u svakodnovnevnoj upotrebi širom svijeta.

Zato se treba zapititati da li su takozvana slobodna tržista istinski slobodna ili su slobodni jedino oni koji na njima rade šta im se prohte, zaključuje se u tekstu objavljenom na sajtu Redi.