BiH

RAK propisao nove obaveze telekomunikacijskih operatora - veća zaštita korisnika

Regulatorna agencija za komunikacije (RAK) donijela je Pravilo o uslovima pružanja javnih telekomunikacijskih usluga i odnosa sa krajnjim korisnicima kojim se propisuju obaveze operatora u pogledu utvrđivanja uslova poslovanja i sklapanja ugovora sa korisnicima.

Propisan je obavezan sadržaj opštih uslova poslovanja, način opisa usluga, kao i struktura cjenovnika. Takođe, Pravilo propisuje obavezne elemente pretplatničkog ugovora, kao i prava korisnika u pogledu sklapanja ugovora van poslovnih prostorija i zasnivanja usluga na daljinu.

Pravilo, između ostalog, obavezuje operatore da, u cilju zaštite korisnika od prekomjerne potrošnje, uspostave mjere praćenja potrošnje i upozoravanja korisnika, te pruže mogućnost besplatne zabrane odlaznih poziva za pojedine kategorije usluga. Posebnim odredbama o oglašavanju, identifikuju se i zabranjuju postupci neprimjerenog, kao i reklamiranja usluga koji korisnike mogu dovesti u zabludu u pogledu svojstva i cijena telekomunikacijskih usluga.

Pravilo je objavljeno u Službenom glasniku BiH broj: 28/13 od 15.04.2013. godine. Svi operatori javnih telekomunikacijskih usluga dužni su uskladiti uslove svog poslovanja s odredbama ovog Pravila, devet mjeseci od dana njegovog stupanja na snagu.

Regulatorna agencija za komunikacije smatra da će primjena ovog Pravila značiti uspostavljanje viših standarda u zaštiti prava i interesa korisnika javnih telekomunikacijskih usluga u Bosni i Hercegovini.

U ovom novom Pravilu između ostalog stoji i da prilikom oglašavanja javne telekomunikacijske usluge, u oglasu obavezno treba da budu objavljeni naziv operatora javnih telekomunikacijskih usluga i njegova adresa. Ukoliko se radi o usluzi koja se oglašava pod posebnim nazivom, operator se mora jasno navesti u oglasu, kako javnost ne bi bila dovedena u zabludu da naziv usluge predstavlja ustvari naziv operatora.

Operatori javnih telekomunikacijskih usluga u fiksnim mrežama su obavezni u okviru istog paketa oglašavati minimalne brzine širokopojasnog pristupa Internetu na jednak način kako oglašavaju maksimalne brzine širokopojasnog pristupa Internetu.

Operator javnih telekomunikacijskih usluga u mobilnim mrežama su obavezni brzine širokopojasnog pristupa Internetu oglašavati na način da uz navedenu brzinu jasno naznače da je ista ostvariva samo u odgovarajućim uslovima (tekst mora biti naznačen u istoj veličini i fontu).

U oglasu usluga ne smije biti označena kao „besplatna“ ako je potrebno bilo kakvo dodatno plaćanje (npr. plaćanje naknade za uspostavu poziva). Posebne koristi koje se ostvaruju upotrebom usluge ne smiju biti označene kao „besplatne“ nego kao poklon odnosno bonus koji se dobije za korištenje usluge.

Takođe, u novim pravilima se ističe da će operator javnih telekomunikacijskih usluga će umanjiti račun za plaćanje usluge i bez posebnog zahtjeva korisnika usluge uvijek kada se radi o nemogućnosti izvršenja ili propustu koji je uzrokovao prekid pristupa usluzi za veći broj korisnika odjednom.

Operator javnih komunikacionih usluga u svojim opštim uslovima poslovanja obavezan je detaljno propisati postupak podnošenja i rješavanja prigovora krajnjeg korisnika na iznos kojim je zadužen za pružene usluge, prigovor na kvalitet usluge te prigovor zbog povrede odredbi pretplatničkog ugovora.

I pravilom se nalaže da operator javnih telekomunikacijskih usluga je dužan da na svojoj web-stranici ili drugoj web-stranici na kojoj se nudi njegova usluga jasno naznači dan stupanja na snagu i period važenja za sve uslove ponudenih javnih telekomunikacijskih usluga i drugih sličnih sadržaja na osnovu kojih korisnik može steći prava ili mu se mogu nametnuti neke obaveze. Svaka modifikacija postojećeg sadržaja biće data kao zasebna verzija dokumenta s naznakom dana stupanja na snagu, perioda važenja i naziva dokumenta koji se modifikuje.

(Frontal)

Komentari
Twitter
Anketa

Koliko ste vi lično zadovoljni 2024. godinom?

Rezultati ankete
Blog