BiH
Hiljade žalbi na kvalitet robe i usluga
BANJALUKA, SARAJEVO - Bh. udruženja potrošača su i u 2012. godini evidentirala veliki broj žalbi potrošača koje su se često odnosile na kvalitet prehrambenih proizvoda, te na tehničku robu i komunalne usluge.
Tako su u nekim od tih udruženja dnevno zaprimali i po deset pritužbi građana, pa ističu da sve to pokazuje da potrošači u BiH, ipak nisu dovoljno zaštićeni.
Kako je kazala Gordana Bulić, predsjednik UO Saveza udruženja potrošača BiH, u minuloj godini su evidentirali nekoliko hiljada žalbi potrošača iz svih kantona FBiH, ali i iz RS.
Prema njenim riječima, dnevno su imali i po desetak pritužbi potrošača iz gotovo svih sektora, počev od žalbi na kvalitet i rok trajanja prehrambenih proizvoda, pa do žalbi na komunalne i administrativne usluge.
"Zaprimali smo žalbe na mjerenje količine potrošene vode, zatim žalbe na telekom operatere, ali i na kvalitet bankarskih usluga, na provizije", rekla je Bulićeva i dodala da su se bh. građani žalili i na tehničku robu i kućanske aparate. S druge strane, osvrćući se na položaj potrošača u BiH, ona je istakla da oni nisu dovoljno zaštićeni. Isto tako, Dragovan Petrović, sekretar Pokreta potrošača RS, rekao je da su žalbe potrošača u posljednje vrijeme učestale i da ih je sve više.
"Ima svakojakih prigovora, na trgovce, na komunalne usluge, kojih je u ovom zimskom periodu najviše i one zauzimaju oko 40 odsto svih pritužbi u toku godine", rekao je on. On je istakao da najveći dio potrošača na tom planu nije bio u pravu, jer nije plaćao račune za utrošenu električnu energiju.
"Mi ih savjetujemo da nađu zajednički jezik sa tim preduzećem", naveo je Petrović.
On je uporedio da su prije nekoliko godina imali oko 50 pritužbi, a sada i deset puta više na godišnjem nivou, što pokazuje da se građani sve više interesuju za odbranu svojih prava. Ipak, pomenuo je da se dešavaju i situacije da nazovu i trgovci kada imaju sporove sa potrošačima, ali je naveo da veliki broj trgovaca ne poznaje Zakon o zaštiti potrošača i koje su njihove zakonske obaveze prema potrošačima, jer bi oni morali da budu prvi koji će da prouče zakonske propise. S druge strane, Petrović ističe da potrošači u RS nisu dovoljno zaštićeni, ali da je stanje u odnosu na godine unazad poboljšano, zahvaljujući edukaciji potrošača, koji su sve više zainteresovani za ovu problematiku.
Nezavisne/Frontal