Republika Srpska
Željeznice RS kupuju nove teretne vagone
DOBOJ - Do kraja 2013. godine "Željeznicama RS" biće isporučeno 245 remontovanih i rekonstruisanih teretnih vagona, koje će ponovo staviti u upotrebu, te 37 novih EAS vagona za prevoz tereta.
Vrijednost ugovora iznosi 10 miliona evra, a sredstva za njegovu realizaciju obezbijeđena su ugovorom o kreditu između vlada RS i Srbije, namijenjenom za poboljšanje kapaciteta ŽRS.
Remont 195 teretnih vagona i rekonstrukciju 50 starih tipova vagona radiće Fabrika vagona "Tatravagonka bratstvo" iz Subotice.
"Radiće se velika opravka sa ugradnjom limenog poda, moderne odvojne i vlačne spreme, sa ugradnjom novih točkova, pošto su na postojećim vagonima ti točkovi stari", izjavila je Dajana Livingston, komercijalni direktor "Tatravagonka bratstva", i pojasnila da se kod rekonstrukcije skida stari sanduk zastarjelih tipova vagona koje ŽRS ne koriste i ugrađuje novi.
Po trideset remontovanih i rekonstruisanih vagona biće isporučeno svakog mjeseca, a prva pošiljka stići će u Doboj tokom marta sljedeće godine.
Fabrika šinskih vozila "Goša" iz Smederevske Palanke za potrebe "Željeznica RS" u narednih osam mjeseci proizvešće 37 novih EAS visokostraničnih vagona, koje će isporučiti u tri navrata.
"U odnosu na stare vagone imaju veću nosivost, veću zapreminu, imaju najnoviju kočnicu sa smanjenom bukom, kočinobuk je od kompozitnih materijala", kazao je Milovan Slavković, direktor razvoja, tehnike i planiranja Fabrike šinskih vozila "Goša".
Predstavnici "Tatravagonka bratstva" i "Goše" potpisali su juče ugovor sa ŽRS o isporuci teretnih vagona, čija je vrijednost deset miliona evra.
Dragan Savanović, generalni direktor ŽRS, naveo je da radionice ovog preduzeća nisu nikada radile rekonstrukciju vagona, a za remont 700 vagona bi, prema sadašnjoj dinamici, bile potrebne tri godine i sredstva.
"Da bismo dobili kredit bio je uslov da ga moraju raditi radionice iz Srbije, da bismo uopšte povukli ta sredstva, i da bismo ih mogli koristiti, a veoma su povoljna s obzirom na to da su kreditna sredstva na 18 godina, sa tri godine grejs perioda. Znači, 15 godina period otplate sa jednim procentom kamate na godišnjem nivou, takva sredstva se ne odbijaju", rekao je Savanović.
On je dodao da je ŽRS potrebno oko hiljadu EAS teretnih vagona da bi prevozile rude, rasute terete, drvo, kao i druge terete.
Nezavisne/Frontal