Republika Srpska
Борба за градњу дионице аутопута
БАЊАЛУКА - Домаће грађевинске компаније из РС ушле су у интензивне појединачне преговоре с иностраним фирмама попут “Штрабага” и “Алпине” из Аустрије, ОХЛ ЖС из Чешке, грчких компанија “Терна” и “Актор” за изградњу дионице аутопута Бањалука – Добој и у овом тренутку отворене су све опције за комбиновање.
Оно што је готово сигурно јесте да ће своју шансу на тендеру уз иностраног партнера тражити “Интеграл инжењеринг” и “Нискоградња” из Лакташа, “МГ Минд” и “Фортис група.
“Не знамо ко ће с ким. У току су преговори такорећи свих са свима јер домаће компаније желе за партнера и да буду уз онога ко је најбољи и ко има највише шансе да побиједи на тендеру. Ти преговори с иностраним партнерима трају већ дуже вријеме, а када ће бити окончани видјећемо. У овом тренутку сасвим сигурно нико неће да каже ко с ким преговара”, испричао је извор “Независних” добро упућен у тренутна дешавања у вези с тендером за изградњу аутопута Бањалука – Добој.
Овај извор испричао је да су могуће све комбинације, те да ће на тендеру учествовати преко десет највећих грађевинских компанија из цијеле Европе. Могуће је да на тендеру учествује и “Исолуx Цорсан” из Шпаније, који је и раније изражавао интерес за градњу аутопута Бањалука – Добој.
Са Душаном Топићем, директором “Аутопутева РС”, предузећем које је и расписало тендер, јуче нисмо успјели ступити у контакт како бисмо сазнали ко је све откупио тендерску документацију.
Подсјећања ради, представници домаћих грађевинских компанија из РС, након што нису успјели договорити формирање конзорцијума и заједнички наступ на тендеру за изградњу аутопута, сложили су се да у партнерском односу са другима конкуришу, а након што нека од њих добије посао ангажује остале три компаније.
“То је јако добро за домаћу оперативу да улази у партнерски однос са другим великим компанијама како би добила посао и упослила своје капацитете. Такође добро је што на тај начин добијају и стичу одређене референце које су неопходне на свим мало већим пројектима”, казао је Недељко Чубриловић, министар саобраћаја и веза РС.
Чубриловић истиче да ће на тендеру побиједити најбољи и онај ко достави најбоље понуде са становишта рока и квалитета изградње.
Подсјећања ради, међународни тендер за изградњу дионице аутопута Бањалука – Добој од Прњавора до Добоја расписан је 28. фебруара ове године и трајаће 60 дана, након чега ће се ући у поступак избора извођача радова.
У првој фази тендерске процедуре биће достављене понуде извођача с општим подацима о предложеним радовима, а након прелиминарне процјене понуђачи који испуне критеријуме квалификоваће се за другу фазу у којој су услови просјечан годишњи промет од најмање 125 милиона евра, ликвидна финансијска средства за испуњавање новчаног тока изградње у периоду од четири мјесеца те искуство главног извођача најмање два слична пројекта минималне вриједности 60 милиона евра.
Према најавама надлежних, изградња дионице аутопута од Прњавора до Добоја укупне дужине 36 километара може почети већ у мају, а биће финансирана кредитом Европске банке за обнову и развој у висини од 140 милиона евра. Предвиђено је да изградња траје три године, а уз 36 километара аутопута биће изграђено још 22 километра локалних путева односно локалних и приступних саобраћајница.
(Независне новине/Фронтал)