Republika Srpska
Рачунари јефтинији, продаја расте
Према прелиминарним подацима истраживачкe компаније "Гартнер" у периоду између априла и јуна је продато 83 милиона персоналних компјутера (Пи Си), што је раст од 20,7 одсто на годишњем нивоу.
У првом тромјесечју, продаја Пи Си у свијету је била повећана за 27 одсто.
Просјечне цијене рачунара и даље падају, са стопом која је спорија него у претходном тромјесечју, тако да је тржиште рачунара остварило раст вриједности од само 13 одсто, истичу у "Гартнеру".
Раст тог тржишта је добрим дијелом остварен захваљујући компанијама које поново масовно улажу у обнављање информатичке опреме.
На челу листе компанија по удјелу на свјетском тржишту рачунара и даље је "Хјулит Пакард" (ХП) са тржишним удјелом од 17,4 одсто, иако је остварио најмањи раст продаје од 12 одсто (14,4 милиона комада рачунара).
На другом мјесту је "Ејсер" са тржишним удјелом од 13 одсто и растом продаје од 31 одсто (10,8 милиона комада рачунара), на трећем "Дел" - тржишни удио од 12,4 одсто (пад од 0,2 одсто упркос расту продаје од 19 одсто), на четвртом "Леново" - тржишни удио од 10 одсто (раст од 1,8 одсто захваљујући повећању продаје од 47 одсто), на петом "Асус" са тржишним удјелом од 5,2 одсто и растом продаје од 74 одсто.
На последњем мјесту листе шест компанија са највећим удјелом на свјетском тржишту рачунара се налази "Тошиба", са тржишним удјелом од 5,1 одсто који се повећао за 0,3 одсто захваљујући расту продаје од 27,5 одсто.
У Европи је, као и обично, продаја рачунара боља него на свјетском нивоу са растом глобалног тржишта за 21,6 одсто, на 24 милиона комада рачунара.
На европском тржишту прво мјесто заузима "Ејсер" са растом продаје рачунара од 37 одсто и тржишним удјелом који се повећао за годину дана са 18,9 на 21,3 одсто.
Продаја ХП се повећала за само 15 одсто, тако да је та компанија забиљежила пад тржишног удјела за 1,1 одсто - на 19,7 одсто, док треће мјесто заузима "Дел" са тржишним удјелом од 9,2 одсто.
На четвртој позицији је "Асус", који је удвостручио продају и захваљујући томе повећао тржишни удио за 3,2 одсто - на 8,5 одсто, а пета је "Тошиба" са растом продаје од 32 одсто и тржишним удјелом од 5,7 одсто .