Republika Srpska
Рекордан губитак Бритиш ервејза
ЛОНДОН - Британски превозник „Бритиш ервејз” забиљежио је рекордан годишњи губитак од 425 милиона фунти (612 милиона долара) због светске рецесије, оштре зиме и штрајкова кабинског особља у марту.
Како преносе свјетске агенције, то је највећи финансијски мањак од када је компанија приватизована 1987. године.
БА је објавио да су најновији подаци о заради превозника, који је суочен са још 15 дана штрајка у оштром спору са кабинским особљем поводом промјена висине надница и услова рада, нешто бољи него што су поједини аналитичари страховали - да ће мањак бити 600 милиона фунти.
Губици БА у години која је завршена 31. марта изнијели су 425 милиона фунти, у односу на мањак од 358 милиона фунти у претходној години. Приход превозника смањен је 11 одсто на 7,99 милијарди фунти у том периоду.
Управа БА је објавила да је учињен напредак на програму уштеда, рачунајући и укидање једног броја радних мјеста, упозоравајући да су те спорне промјене неопходне да би компанија опстала у постфинансијској свјетској кризи.
Најављена акција обуставе рада од понедељка још ће повећати губитак због мањег превоз путника, већих трошкова и последица штрајка. У финансијској 2008-9 години губици су достигли 401 милиона фунти.
Нови штрајк је најављен за почетак наредне седмице, након што је судско веће оборило првобитну забрану обуставе рада и пружило подршку синдикатима да започну серију петодневних штрајкова од 24. маја, док ће још двије петодневне обуставе бити одржане 30. маја и 5. јуна.
Управа БА је потврдила да ће у периоду штрајкова успјети да одржава пун ред летења на аеродромима „Гетвик” и „Лондон сити”, а да ће са „Хитроуа” бити обављано више од 60 летова на дугим линијама и око 50 одсто на краћим летовима.
Синдикат и дирекција БА су већ дуго у сукобу око плата, запослења и радних услова. Управа процјењује да ће хиљаде кабинског особља ипак игнорисати синдикални позив на штрајк и да ће помоћи у настојањима да се обезбиједи да више од 70 одсто путника обави планиране летове. БА процјењује да спор са запосленима дневно кошта више од 7,5 милиона евра, односно 10 милиона долара.
Британски превозник и шпанска „Иберија”, у покушају да рационализују пословање и скупа лакше преброде кризу, потписали су почетком априла уговор о удруживању, чиме су ударени темељи за формирање треће по величини свјетске групација у авионском превозу, када до краја године буде окончана читава трансакција.
Удружена група имаће 408 авиона који ће летјети према 200 дестинација, а процјењује се да ће годишње превозити више од 58 милиона путника. Укупна вриједност компанија процјењује се на око 7,8 милијарди долара, рачунајући да јачањем сарадње могу да уштеде 400 милиона евра (530 милиона долара) годишње.