Republika Srpska

Kрагујевац: Инвестрање ''Фијата'' почеће до краја године

БЕОГРАД - Инвестирање "Фијата" у Крагујевцу почеће до краја године, док се кинеска улагања у прибојски ФАП очекују већ 2010, најавио је државни секретар у Министарству економије и регионалног развоја Србије Небојша Ћирић.


Он је рекао да ребаланс Буџета Србије неће ускратити средства за пројекте Министарства економије и регионалног развоја.

"Наставићемо са започетим пројектом субвенционисаних стамбених и кредита за привреду, настављају се и пројекти замене возила старо за ново, за куповину крагујевачких пунто аутомобила уз попуст од 1.000 евра, програми за вагоноградњу тј. шинска возила, и други пројекти, и за те пројекте ће увек бити средстава у буџету", каже Ћирић за београдске медије.

Ћирић је навео да се иницијално помјерање почетка "Фијатовог" инвестирања догодило у марту када је требало да се затвори финансијска конструкција и то због светске финансијске кризе и неких глобалних планова "Фијата" око куповине "Крајслера" и "Опела".

"Имамо изјаву председника `Фијата` Серђо Маркионеа да ће анекс уговора бити потписан и да ће инвестирање почети до краја ове године," истакао је Ћирић.

Он је најавио да ће у овој у односу на 2008. годину, извоз у области аутоиндустрије бити удвостручен, а посебно када је реч о ауто-дијеловима, са око 400 милиона евра на 900 милиона.

"Постоји тренд да страни произвођачи из западне Европе, своје погоне из рецимо Румуније и Чешке пребацују у Србију, јер је јефтинија радна снага, али врло квалитетна са призводњом на високом нивоу," рекао је Ћирић.

Државни секретар је, такође, подсетио да је прибојски ФАП некада био један од водећих свјетских произвођача камиона, али да је током деведесетих због санкција запао у тешку ситуацији.

"Влада Србије кроз програм субвенционисане куповине и замене старо за ново уз попуст до 30 хиљада дала је замајац свим људима у Прибоју, али и `ФАП-у`, а са друге стране потписан је прошле недеље меморандум о разумевању са кинеским произвођачем камиона `Донфенгом`", навео је Ћирић.

Он је објаснио да се ради о највећем произвођачу камиона, а идеја је да се у "ФАП-у"склапају различити модели кинеских камиона, а да након тога почне и призводња.

"Циљ је да се временом дође до тога да се и велики број компоненти за те камионе прави код локалних произвођача. За 2010. годину планирано је склапање кинеских камиона и то је један од начина као посрнуле субјекте подићи на ноге," рекао је Ћирић.

 

Komentari
Twitter
Anketa

Koliko ste vi lično zadovoljni 2024. godinom?

Rezultati ankete
Blog