Društvo
И Чубриловић тврди: Аутопут до прољећа
ГРАДИШКА - Министар саобраћаја и веза Републике Српске Недељко Чубриловић рекао је да би аутопут Бања Лука - Градишка требао бити завршен до прољећа идуће године, те да уколико и буде кашњења, она неће бити значајна.
Током посјете градилишту аутопута у оквиру стручне екскурзије, коју су данас организовали Завод за изградњу Бања Лука и предузеће "Интеграл инжењеринг" из Лакташа, Чубриловић је рекао је да ће се због кашњења на изградњи моста на Сави, између БиХ и Хрватске, бити потребно спојити нови аутопут Бања Лука - Градишка са постојећим мостом на Сави у Градишци.
Чубриловић је новинарима рекао да је на изградњи моста урађено врло мало, јер је Хрватска одуговлачила договор због избора у земљи.
Он је напоменуо да је са хрватском Владом договорено да Хрватска води пројекат расписивања тендера, избора типа моста и извођења радова, а да РС учествује са 50 одсто средстава од укупне цијене изградње моста, те у надзору и избору извођача радова.
Чубриловић је рекао да је још рано говорити колико ће тачно коштати изградња аутопута Бања Лука - Градишка и додао да је на прву дионицу аутопута, од Маховљана до Гламочана, дужине од 5,7 километара, потрошено нешто мање од 20 милиона КМ по километру.
Према његовим ријечима, цијена путарине на тој дионици биће за 20 одсто нижа него у региону.
"Озбиљност приступа овом послу знатно је боља у посљедњој години до двије. Надам да ће се овако и наставити", рекао је Чубриловић.
Према његовим ријечима, не треба сумњати да ће се план изградње мреже аутопутева у РС бити испуњен до 2017. године, као што је и планирано.
Он је додао да се у изградњу аитопута Бања Лука - Гардишка ушло без грађевинске дозволе, дефинисаног пројекта и ријешених имовинско правних послова, али да то не смије бити поновљено у случају осталих дионица аутопутева.
"Што се тиче других дионица, најближе смо да завршимо преговоре око изградње аутопута Бања Лука - Добој, у дионици од око 71 километар", рекао је Чубриловић и додао да очекује да радови на овој дионици почну на прољеће сљедеће године.
Рајко Пуцар, представник Завода за изградњу и шеф Надзорног тима за изградњу прве дионице аутопута Бања Лука - Градишка, рекао је да су Завод и предузеће "Интеграл инжењериг" из Лакташа организовали данашњи обилазак аутопута како би стручну јавност упознали са проблематиком изградње овог аутопута, "али и како се направљене грешке не би понивиле".
Наводећи да је укупна дужина аутопута Бања Лука - Градишка око 32 километра, Пуцар је рекао да су радови на првој дионици, од Гламочана до Маховљана, дужине 5,7 километара у завшрној фази, а да је у фази највећих радова друга диоинца, од Маховљана до Градишке, дужине 26 километара.
Пуцар је подсјетио да су радови на првој дионици започети у септембру 2004. године, те да је ова дионица оптерећена различитим објектима - мостовима, надвожњацима, виадуктима, насипима и усјецима, због чега је и изградња дуго трајала.
Уговор о изградњи друге дионице аутопута Бања Лука - Градишка потписан је крајем 2007. године, а радове изводе предузећа "Интеграл инжењерингу" из Лакташа, италијанско предузеће "Видони" и "Конструктор" из Сплита.