BiH
Forto: Privreda u FBiH plače
Nakon prekida željezničkog prometa na relaciji Sarajevo – Luka Ploče privreda u Federaciji BiH plače, rekao je danas na konferenciji za novinare Edin Forto, ministar transporta i komunikacija u Savjetu ministara BiH.
Forto je rekao da su "Željeznice Federacija BiH" jedini krivac za gubitke koji proizilaze zbog uništene željezničke infrastrukture u nedavnim poplavama, te zatražio od federalne Vlade da direktor "Željeznica" bude smijenjen.
"Više od mjesec dana je od
katastrofe u Jablanici izazvane poplavama koja je odnijela živote, te
prekinula željezničku infrastrukturu na koju se naslanja dio privrede
BiH", rekao je Forto na konferenciji za novinare u Sarajevu i dodao da
je privreda potpuno sluđena situacijom.
Prema njegovim riječima, danas nema projekta po kom će se raditi
rekonstrukcija tog dijela, nito odgovora kada će privreda BiH imati na
raspolaganju željeznički saobraćaj.
"U cijelom svijetu popale se crvene lampice kada željeznica ne radi,
a u FBiH od 4. oktobra do danas nemamo osnovne odgovore. Mislim da je
vrijeme da kažemo ko je odgovoran za to što nemamo odgovore", rekao je
Forto.
Prema njegovim riječima, odgovornost za ovo nosi direktor
"Željeznica FBiH" koji nije preduzeo ono što zakon predviđa, a to je da
uspostavi funkcionalnu željezničku infrastrukturu.
On je istakao da je sakrivanje iza Vlade FBiH neprihvatljivo, te
dodao da je direktor "Željeznica" morao preduzeti sve da izbjegne
gubitke, kako za firmu, tako i za privredu BiH, naglasivši da novac nije
problem, već čekanje da se nešto preduzme.
"Prema procjeni `Željeznica`, dnevno se gubi 280.000 KM", rekao je
Forto i dodao da je privreda koja se naslanja na "Željeznice" ponudila
finansiranje i izvođenje radova na željezničkoj infrastrukturi, ali
direktor "Željeznica" nikoga nije obavijestio o toj ponudi.
Prema njegovim riječima, postoji i ponuda projektantskih kuća iz BiH
i regiona za besplatnu rekonstrukciju željezničke infrastrukture, tamo
gdje je ona prekinuta, ali nije bilo odgovora iz uprave "Željeznica
FBiH".
On je naveo da je od imenovanja na funkciju ministra stavio u fokus
željeznice u BiH, iako su one u nadležnosti entiteta, te dodao da mu je
bila namjera da željeznička infrastruktura bude nosilac sljedećeg
investicionog ciklusa u zemlji.
"Moramo imati projekte vrijedne više stotina miliona za obnavljanje
željezničke infrastrukture, modernizaciju, kako bi u narednim decenijama
ta infrastruktura mogla da nosi potrebe privrede, ali i građana u
putničkom saobraćaju", istakao je Forto.
On je rekao da je resorno ministarstvo pokrenulo niz projekata
vezano za željeznice – Doboj, Tuzla, Zvornik, Ruma/Beograd, zajedno sa
Srbijom, te razgovore o željeznicama sa Crnom Gorom i Hrvatskom.
Govoreći o viznom režimu EU i njegovom negativnom uticaju na
profesionalne vozače iz BiH, Forto je rekao da BiH u potpisanom
Sporazumu o stabilizaciji i pridruživanju ima ograničenje za svoje
profesionalne vozače i da oni mogu boraviti u EU dok rade svoj posao 90
dana u okviru 180 dana.
Prema njegovim riječima, BiH ima 36.000 profesionalnih vozača od
kojih je 19.000 direktno ugroženo i prijete da će napustiti zemlju i
zasnovati svoj biznis u EU, ako im se ne riješ ovaj problem.
"EU je proizvela digitalne alate koji će biti dobri za građane koji
putuju, ali je dovela do toga da više ne postoji način za vozače da
izađu na kraj sa ovom diskriminatorskom odredbom", rekao je Forto.
On je naveo da je u Sporazumu o stabilizaciji i pridruživanju
navedeno da, ako je riječ o posadi voza, aviona ili broda, to se ne
računa kao boravak u EU, te dodao da su jedino profesionalni vozači
izuzeti iz ovog.
"Mogu samo spekulisati koji je razlog i zašto je to tako", rekao je
Forto i dodao da je tražio da bude riješen ovaj problem, te da
nezvanično ima informaciju da postoji jak lobi u EU koji ne dozvoljava
liberalizaciju ove vrste poslovanja za cijeli region.
Forto je istakao da je o ovom problemu upoznao Savjet ministara sredinom godine, kao i evropske institucije.
Izvor: srna.rs