Svijet
Prodaja automobila u Rusiji se vratila na nivo prije sankcija, Kinezi kupe kajmak (FOTO)
Čini se da su se Rusi već izborili sa egzodusom zapadnih proizvođača vozila i prilično dobro se nose sa sankcijama. U februaru je u Rusiji registrovano preko 100.000 novih automobila, a najčešće birani strani brend postao je kineski Geely.
Agencija Avtostat javlja da je februar u Rusiji završio s više od 104.000 registracija novih automobila. To je čak 30 posto više nego u januaru ove, ali i 85 posto više nego u februaru prošle godine.
Zanimljivo je i poređenje s februarom 2022. godine, dok su zapadni proizvođači još uvijek bili prisutni na tržištu, a nijedna od evropskih vlada još nije razmišljala o uvođenju sankcija. Poredeći tadašnju prodaju, ovogodišnji rezultat je 5 posto bolji nego prije dvije godine, što sugeriše da se, nakon perioda kolapsa, prodaja novih automobila u Rusiji vratila na nivo prije sankcija.
Uprkos ogromnim problemima s obnavljanjem proizvodnje u punom obimu u fabrikama, na kraju je geopolitička situacija najviše koristi donijela Ladi. U februaru je u Rusiji registrovano skoro 29.000 hiljada automobila, odnosno blizu 49.000 vozila u prva dva mjeseca domaćeg proizvođača, što znači da Lada drži oko 28 posto tržišta. Najprodavaniji model ostaje zastarjela i pristupačna Granta.
Foto: av.by
Međutim, prodajni podaci za februar 2024. takođe pokazuju da su se Rusi već suočili s egzodusom zapadnih proizvođača, čija mjesta sada pripadaju proizvođačima iz Kine. Najprodavaniji "strani" brend trenutno je Geely, a iza njega je još jedan kineski proizvođač – Haval, inače marka koja posluje u okviru Great Wall Motors grupacije. Obje kompanije su premašile prag od 11 posto udjela na ruskom tržištu, što znači preko 12 hiljada registracija mjesečno.
U kontekstu kineske, odnosno Geelyeve ofanzive u Rusiji, februarski učinak od blizu 12.300 registrovanih jedinica ove marke je skoro četiri puta veći nego u februaru 2023. godine. Geely je u prva dva mjeseca već isporučio preko 21.000 automobila ruskim vozačima, što znači da se njihov udio na cjelokupnom lokalnom tržištu praktično udvostručio.
Najprodavaniji model je Geely Monajro, veliki porodični SUV D segmenta. Kompaktni crossover Geely Coolray i njegov veći brat Geely Atlas, takođe su veoma popularni.
Ono što je zanimljivo, podaci Avtostata pokazuju da su se mnogi domaći vozači odlučili za uvoz Geely automobila "alternativnim kanalima", tj. zaobilazeći zvaničnu mrežu dilera. Najčešći razlog za takvu odluku su, naravno, atraktivne cijene, ali domaći analitičari ističu da i to dokazuje da kupci imaju veliko povjerenje u ovaj brend.
Izvor: klix.ba