Društvo
Znanje je najvažnija nagrada- završen PROACTIVE 2023
Odnosi s javnošću država postaju sve važnije dok klasična diplomatija odlazi u prošlost; Trebamo više slušati jedni druge da bi nam bilo bolje; I da učimo i da dijelimo znanje - preduslovi su za napredak. Ovo su tek neke od poruka koje su obilježile ovogodišnju regionalnu konferenciju o odnosima s javnošću - PROACTIVE 2023.
Trodnevni skup održan je u hotelu Rajska dolina na Jahorini, a okupio je praktičarke/e iz komunikacijske struke u korporacijama, institucijama, ljude iz medija, menadžmenta i ljudskih resursa iz cijelog regiona.
Profesor dr Božo Skoko podsjetio je da su globalizacija, masovna demokracija i dostupnost informacija učinile da se povijest događa pred TV kamerama, a 21. stoljeće pripada onoj državi koja priča bolje priče. „Ugled postaje nacionalna imovina", naglasio je Skoko.
Profesor dr Božo Skoko
Vladimir Vulić je kroz primjere Levi's, Coca-Cola, ENRON, Kajli Džener, McDonalds, Gillette i najaktuelniji skandal sa kompanijom Teranos i Elizabeth Holmes ukazao na značaj ali i jednostavnost inovacija koje neće upaliti ako nema ljudskog faktora i emocije.
Vladimir Vulić
”PR je sada psovka, a najgori posao u odnosima s javnošću napravili sami PR praktičari” - potvrdili su u panelu „Greenwashing, brainwashing, spin, prikriveno oglašavanje ili najgori posao koji je PR ikad napravio“ Nataša Pavlović Bujas, Peđa Ašašanin Gole i Una Mesić. "Moramo biti odgovorni prema svojoj profesiji, pratiti standarde i konačno ih početi primjenjivati u okviru svog profesionalnog djelovanja. Etičnost kao dio profesionalnosti se počela gubiti i to moramo zaustaviti", poručio je Peđa Ašašanin Gole.
(Zdesna nalijevo) Peđa Ašašanin Gole, Una Mesić i Nataša Pavlović Bujas
PR je neophodan sportu i sportistima, složili su se Vuk Brajović, Vojin Veličković i Jasmin Ligata. Ipak, utisak je da time novinari gube ekskluzivitet, dok PR praktičari stvaraju monopol na informaciju.
(Slijeva nadesno) Vuk Brajović, Vojin Veličković i Jasmin Ligata
Ovaj trojac je objasnio da sportski PR stručnjaci imaju ključnu ulogu u kreiranju brenda sportiste, osiguravajući im vrijeme za odmor i trening, istovremeno plasirajući informacije o njihovim rezultatima na vrijeme.
PROACTIVE je nastavljen "Intenzivnim treningom za um" dr Dragane Đermanović, u kome je fokus bio na znanju, učenju i mišljenju. "Mi tako loše mislimo, da možda uopšte i ne mislimo.
dr Dragana Đermanović
Živimo u svijetu u kojem je mnogo važnije da izgledamo pametni, nego da budemo pametni", poručila je Đermanović i podijelila alate i tehnike uz pomoć kojih će prisutni trenirati svoj mozak i dolaziti do kognitivnih spoznaja i zasigurno promjene svog života u budućnosti.
”Mnogo je važnih pitanja koja smo otvorili, tema o kojima smo učili i diskutovali a najvažniji zaključak je da moramo da preuzmemo odgovornost za svoju profesiju, njenu etičnost, uticaj koji naša praksa ima ali i uticaj koji treba da napravi - da bismo imali bolje živote, društva i ekonomije. Provocirali smo temama i pitanjima, probudili smo dosta emocija, inspiracije i novih prijateljstva. Obećali smo sebi i jedni drugima da ćemo raditi na promjenama. Do sljedećeg susreta, nastavljamo da dijelimo znanja kao pojedinci u svojim okruženjima,” poručili su organizatori, agencija PRIME Communications i PROACTIVE Club.
PROACTIVE 2023 su podržali: Coca-Cola HBC Adria, OSCE misija u BiH, Područna privredna komora Banja Luka, Cardi, medijski partneri: FENA - Federalna novinska agencija, Alternativna televizija ATV, magazin Gracija, portal posao.hr i boljiposao.com te ekskluzivni radijski partner RSG radio.
Frontal